ارومیه؛

بررسی مسائل و مشکلات اراضی واگذاری شده در پلدشت

با حضور مدیر کل ساماندهی و یکپارچه سازی سازمان امور اراضی کشور در پلدشت مشکلات اراضی واگذاری شده ،شرکتهای سهامی زراعی و تعاونی تولید مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در جریان این سفر مظلومی مدیر امور اراضی استان نیز ماموریان مدیر کل ساماندهی و یکپارچه سازی سازمان امور اراضی کشور را همراهی می کردند .

قاسم تاروردی زاده مدیر جهاد کشاورزری پلدشت با اشاره به پتانسیلها و توانمندیهای این شهرستان در بخش تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: شرکت سهامی زراعی دشت یارآغلی اولین شرکت سهامی زراعی شمال غرب کشور می باشد که در دو هزار هکتار از اراضی این دشت محصولات کشاورزی تولید می شود.

وی همچنین به اهمیت یکپارچه سازی اراضی اشاره و اظهار کرد: از جمله مزایای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی می توان به افزایش عملکرد در واحد سطح ، افزایش سطح زیر کشت ، افزایش مبادلات و ارتباطات، افزایش درآمد بهره برداران و بهبود سطح زندگی روستاییان، کاهش هزینه های تولید، افزایش سرمایه گذاری جهت انجام امور زیر بنایی، از بین رفتن مرزهای غیر ضروری، کاهش تعداد قطعات پراکندگی اراضی آبی و دیم،جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها ،مکانیزه شدن کشاورزی،استفاده از دستاوردهای و تجهیزات علمی و فنی پیشرفته ، صرفه جویی در مصرف آب، گسترش روحیه تعاون و مشارکت در کشاورزان و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش رو شرکت های زراعی افزود: شرکتهای سهامی زراعی تعاونی تولید هزینه هایی نیز دارند که براساس مصوبه هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بایستی به هر شرکت سهامی زراعی مبلغ 9200میلیون ریال اعتبارات تملک سرمایه ای و حداقل 3000میلیون اعتبارات سرمایه در تخصیص داده شود که تا کنون علیرغم پیگیری های مکرر این امر تحقق نیافته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت اضافه کرد: هر چند شرکت سهامی زراعی از همان لحظه تشکیل و تحویل زمین نسبت به اجرای عملیات کشت اقدام نموده اما تا به حال هیچ حمایت مالی از طریق اداره کل تعاون روستایی در جهت تخصیص اعتبار انجام نگرفته و انتظار می رود با حمایت مالی مقررشده این شرکت ها را نماد الگوی یکپارچه سازی اراضی با بهره وری بیشتر جهت رغبت سایر بهره برداران کشاورزی معرفی نمائیم .

انتهای پیام/س

برچسب ها: اراضی ، پلدشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.