حماس و جهاد اسلامی: عربستان سریال عادی‌سازی روابط با اسرائیل را متوقف کند

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس از عربستان خواستند سریال عادی‌سازی روابط با اسرائیل را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، یحیی موسی، نماینده جنبش حماس در شورای قانونگذاری فلسطین گفت: عربستان باید با هرگونه عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی مخالف باشد چرا که این مسئله به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه مردم فلسطین می‌انجامد.

وی در واکنش به سفر انور عشقی، افسر بازنشسته عربستانی به سرزمین‌های اشغالی گفت: موضع حماس کاملا واضح است. ما با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با هر بهانه‌ای مخالفیم و باید این رژیم را تحریم و محاکمه کرد.

موسی گفت: این دیدارها و عادی سازی روابط باعث می‌شود اسرائیل جنایت‌هایش را علیه مردم فلسطین و روند شهرک سازی و یهودی سازی قدس را افزایش دهد.

انور عشقی که طی روزهای گذشته به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مسئولان اسرائیلی دیدار کرده است سفر خود را اینگونه توجیه کرد که با هماهنگی تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شده است.

موسی در این باره گفت: این توجیه از سوی انور عشقی عذر بدتر از گناه است.

وی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین در روند عادی سازی روابط و هماهنگی با اشغالگران صهیونیست غرق شده است اما اگر این مقدمه‌ای برای کشورهای عربی جهت عادی سازی روابطشان با اسرائیل باشد جنایت علیه مردم فلسطین است و باید فورا متوقف شود.

خالد البطش، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در صفحه خود در فیسبوک نوشت: ما با چنین دیدارها و سفرهایی مخالفیم و از رهبران و مردم عربستان می‌خواهیم تا سریال بیهوده‌ای را که قبل از آنکه به مسئله مرکزی جهان عرب آسیب برساند، به خود آن‌ها آسیب می‌رساند، متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
چقدر بد است یک ژنرال سعودی به خاطر بی ناموسی در فروش امت اسلامی به بزرگترین دشمن اسلام صهیونیست های بی خدا و بر معاد به خودش افتخار کند !!!!
آخرین اخبار