مقام های محلی ولایت بامیان اعلام کردند ۴۵ بانو از یک دوره آموزشی مامایی ۱۸ ماهه فارغ‌التحصیل شدند.

۴۵ بانو در بامیان از دوره آموزشی قابلگی فارغ شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام های محلی ولایت بامیان از فارغ‌التحصیلی ۴۵ بانو از یک دوره آموزش مامایی ۱۸ ماهه خبر می‌دهند.

در همین حال آقای فیروز از جریان کار ساخت شفاخانه ولایتی بامیان نیز دیدن کرده و تاکید ورزیده که کار ساختمان این شفاخانه باید طبق معیارات از قبل تعین شده به پایه اکمال رسد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور دیروز طی سفرش به ولایت بامیان، در محفل فراغت ۴۵ تن برنامه آموزش مامایی اشتراک کرده و اسناد فراغت آنان را توزیع کرد. 

آقای فیروز در سخنرانی اش، فراغت این ماماها را تبریک گفته و برای انجام مسوولیت های آینده شان یادآور شد که ماماها با حیات مادر و نوزاد مواجه اند و اندک غفلت باعث از دست دادن زندگی مریض و نوزادان می شود. 

در این برنامه تعلیمات مامایی در هر دوره آموزشی ۱۸ ماهه، شاگردان از محلات مسکونی شامل می شوند و مهارت های لازم مامایی را طی این دوره آموزشی فرا می گیرند . 

برنامه تعلیمات مامایی جامعه به همکاری شرکت های بین المللی افغانستان به منظور افزایش دسترسی مردم به خدمات مامایی از چند سال به این طرف در اکثر ولایات کشور به راه انداخته شده است . 

بخدی نوشت: کار ساخت این شفاخانه سه سال قبل به کمک مالی نهاد توسعه بین المللی کاندا شروع شد و این شفاخانه قادر خواهد بود تا پاسخ گوی نیازهای صحی ۴۱۸ هزار جمعیت بامیان باشد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار