بیش از 130میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور در کشور توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز در گردهمایی آموزشی توجیهی سند تحول بنیادین، استقرار پایه دهم و پروژه مهر آموزش و پرورش در ساری، به حضور 13 میلیون و500هزار دانش آموز در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 130میلیون جلد کتاب درسی یک سال گذشته تولید و 15 شهریور امسال توزیع می شود.

زرافشان افزود: با هماهنگی های انجام شده دانش آموزان می توانند برای خرید کتاب امسال در پایگاه اینترنتی پژوهش یا چاپ کتاب به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند.

وی گفت: از یک میلیون و 50هزار دانش آموز پایه دهم 400هزار دانش آموزدر شاخه فنی و حرفه ای وکا ر و دانش و مابقی در رشته های نظری مشغول تحصیل می شوند.

توزیع بیش از 130میلیون جلد کتاب درسی در کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه استقرار پایه دهم شاخهها، رشتهها و جدول درسی آن تهیه و به تصویب رسیده است،گفت: براساس سند تحول بنیادین درس‌های جدیدی در این کتابها گنجانده شده و از مدیران خواسته شده تا با حساسیت بیشتربه تدریس این دروس بپردازند.

زرافشان اعلام اینکه امسال با یک تنوع آموزشی مواجه هستیم و 6 تا هفت عنوان درس جدید آموزش داده میشود، افزود: در شاخه نظری یک، 4 رشته ، نظری دو 41 رشته و کار و دانش 150 رشته امسال پیش بینی شده است که همه معلمان با این تنوع باید آموزش ببینند.

وی رسیدگی به امور بازنشستگان فرهنگی را بخش دیگری از سند تحول بنیادین اعلام کرد و گفت: از 45 هزار بازنشسته فرهنگی شناسایی شده، 35 هزار نفر مربوط به امسال و 10 هزار نفر مربوط به پارسال بودند که خدمت آنها یک‌سال دیگر تمدید شد.

توزیع بیش از 130میلیون جلد کتاب درسی در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیزبابیان اینکه 20درصد دانش آموزان مازندرانی در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند گفت: بمنظور کنترل شهریه و نحوه آموزش دانش اموزان دراین مراکز، امسال نظارت دقیق‌تر بر فعالیت مدارس غیردولتی مازندران انجام می شود.

قاسمی گفت: معنایی ندارد که یک مدرسه غیر دولتی از آموزش و پرورش امتیاز بگیرد اما به مقررات آن توجه نداشته باشد.

سید علی قاسمی افزود : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دلیل تولیدمحور بودن، نیازمند انسجام درونی و همافزایی جهت اشاعه مدیران دیگر سازمان است .

وی گفت : برای اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید بین تئوری و عمل هماهنگی خوبی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید فضای امنی در مدارس ایجاد شود، گفت: در مدارس باید قواعد مالی، اخلاقی و روش‌های تدریس معلمان و مربیان لحاظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.