توزیع کارت آزمون پزشکی و دستیاری دندانپزشکی از فردا

رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی از آغاز توزیع کارت آزمون پزشکی و دستیاری دندانپزشکی در روز 4 تیرماه خبر داد.

محمد حسین پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری آزمون Ph.D و دستیاری دندانپزشکی روز پنجشنبه ساعت 9 صبح در تهران و هفت شهر دیگر کشور بیان داشت: کارت‌های این دو آزمون از فردا دوشنبه 4 تیر 95 در سایت سازمان سنجش برای شرکت‌کنندگان قابل دریافت می‌باشد. 
 
وی یادآور شد: آزمون Ph.D در 62 رشته مختلف اعم از دو رشته دندانپزشکی مجموعه رشته ای شامل 12 رشته داروسازی و بقیه رشته‌ها در حوزه علوم پایه همچون فیزیوتراپی ،تغذیه و پرستاری   برگزار می‌‌شود. 
 
رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد شرکت‌کنندگان این آزمون‌ها خانم و کمتر از 40 درصد آن را آقایان تشکیل می‌دهند؛ گفت: در آزمون دستیاری امسال حدود 500 نفر به شرکت کنندگان اضافه شده و لازم به ذکر است که آزمون Ph.D امسال برای اولین بار علاوه بر آبان ماه در تابستان نیز برگزار می‌شود؛بر این اساس آمار دقیقی از افزایش و کاهش شرکت‌کنندگان نمی‌توان داد. 
 
وی سهم آزمون عملی در نمره قبولی آزمون را 70 درصد و سهم مصاحبه علمی را 30 درصد  دانست و یادآور شد: نتایج اولیه این آزمون تا اواخر مردادماه ارائه می‌شود و پذیرفته شدگان برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.