نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت گفت: اقدامات کنگره آمریکا در تصویب طرح های ضد ایرانی قطعا مغایر با روح برجام است.

آمادگی جمهوری اسلامی برای ازسرگیری غنی سازی هسته ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر خجسته افزود: بر اساس توافق هسته ای؛ غربی ها از جمله آمریکا نمی توانند اقدام به تصویب طرح های ضد ایرانی بکنند، از این رو اقدامات آمریکایی ها عملا برجام را به زیر سوال برده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اقدامات کنگره آمریکا در تصویب طرح های ضد ایرانی قطعا مغایر با روح برجام است، گفت: بر اساس توافق هسته ای؛ غربی ها از جمله آمریکا نمی توانند اقدام به تصویب طرح های ضد ایرانی کنند، از این رو اقدامات آمریکایی ها عملا برجام را به زیر سوال برده است.

امیر خجسته با انتقاد از اقدامات ضدایرانی و ضدبرجامی کشورهای غربی  به ویژه آمریکا در هفته های اخیر، گفت: متأسفانه در چند هفته اخیر شاهد اقدامات کنگره و دولت آمریکا در تصویب طرح های ضد ایرانی و طرح های تحریمی علیه جمهوری اسلامی هستیم، که این اقدامات بار دیگر نیت و رویکرد خصمانه مقامات ایالات متحده را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای و سپس توافق، فراهم شدن زمینه های سرمایه گذاری در کشورمان بود، اما شاهد هستیم که آمریکایی ها و غربی ها با ایجاد فضا رعب و وحشت در عرصه تجارت جهانی مانع از حضور شرکت های خارجی در ایران برای سرمایه گذاری شده اند، که این مسئله نیز مغایر با برجام است.

خجسته گفت: بر اساس توافق هسته ای، آمریکا و در کل گروه 1+5 باید کشورها و شرکت های خارجی را برای افزایش حضور اقتصادی در ایران و انجام سرمایه گذاری در کشورمان ترغیب کنند، اما اقدامات آمریکا قطعا مغایر با این مسئله است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه به طور حتم جمهوری اسلامی با بدعهدی های غربی در مسئله توافق هسته ای برخورد می کند، تصریح کرد: در برجام ذکر شده که در صورت بدعهدی غربی ها، ما می توانیم فرآیند غنی سازی در درجات بالا را بار دیگر از سر گیریم و در اینجا به غربی ها هشدار میدهیم که اگر به روند اجرای صحیح برجام، بر نگردند قطعا غنی سازی در کشورمان بر اساس صلاح دید در درجات مد نظر از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.