تولید فیلم و سریال‌های قرآنی در دستور کار شبکه قرآن قرار می‌گیرد

مدیر شبکه قرآن گفت: طرح «چهلچراغ» در فصل پاییز همزمان با فعالیت های آموزشی مدارس و دانشگاه ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین محمد زاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری آغاز طرح قرآنی 1450 که صبح امروز سوم مرداد در ساختمان شبکه قرآن برگزار شد، اظهار داشت: طرح قرآنی 1450 به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها به صورت چند رسانه‌ای با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این طرح متناسب با تجربیات گذشته ارزش افزوده داشته است، افزود: قرار است امسال طرح قرآنی 1450 را در همه مقاطع سنی اجرا کنیم و این برنامه کارکردهای گوناگون از جمله اطلاع رسانی، مسابقه و غیره دارد.

محمد زاده ادامه داد: یکی از امتیازات این طرح فعال کردن هنرهایی است که با قرآن کریم گره خورده، برای نمونه هنر جمع خوانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعال شده است. تصمیم داریم در طرح امسال این هنر  و دیگر هنرها را در برنامه های گوناگون مورد استفاده قرار دهیم.

وی از احتمال برگزاری جشنواره هایی در آینده خبر داد و اظهار کرد: ممکن است در آینده نزدیک جشنواره های عکس و خوشنویسی سوره حدید را برگزار کنیم. با این کار افراد گوناگون را با مهارت های متفاوتی که دارند، وارد طرح های قرآنی می‌شوند.

محمد زاده تصریح کرد: مسئولان سازمان صدا و سیما این طرح را سه هفته پیش مختومه اعلام کردند و به طور کل قرار نبود که برگزار شود، اما به دلیل مطالبه مخاطبان رسانه ملی و همچنین موفقیت این طرح در سالهای پیش مسئولان سازمان مجاب شدند طرح 1450 را اجرایی کنند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص زمان اجرای طرح 1450 گفت: با وجود اضافه شدن برخی فعالیت‌ها به این طرح ممکن است اختتامیه این طرح در فصل پاییز برگزار شود.

وی در پاسخ به این سؤال که قرار بود طرح «چهلچراغ» جایگزین 1450 شود، گفت: طرح چهلچراغ مجزا از طرح 1450 بود و قرار است که در فصل پاییز همزمان با فعالیت های آموزشی مدارس و دانشگاه ها آغاز شود.

محمدزاده در خصوص جوایز این جشنواره تصریح کرد: باید در اجرای این طرح به تمامی تعهدها از جمله اهدای به موقع جوایز عمل شود، اما تصمیم داریم که انگیزش مخاطبانمان را به حس نشاط  قرآنی موجود در این طرح معطوف کنیم. 

مدیر شبکه قرآن سیما در خصوص برنامه های این شبکه گفت: در صدد تدوین سند جدید تحول در شبکه قرآن هستیم. قرار است در همین روزها دبیر تدوین این سند انتخاب شود و موضوعاتی چون سبک تولید برنامه ها، تعامل با شبکه ها و نهاد های دیگر، حفظ و جذب مخاطب حداکثری و غیره مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا جلسات فکری برگزار و پرسش نامه هایی طراحی می شود. یکی از فعالیت هایی اساسی موجود در سند جدید تحول تولید فیلم و سریال است.

مدیرشبکه قرآن خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفتی که در جذب مخاطب در رادیو قرآن در دوران مدیریت من انجام شد، جذب مخاطب برای شبکه قرآن و معارف سیما نیز ممکن است. همچنین ما شناخت رقبای داخلی و خارجی و موانع رسیدن پیام به مخاطب را در سند تحول مورد بررسی قرار می دهیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار