در سه ماه اول امسال 40 درصد از سهمیه ابلاغی سواد آموزی استان آذربایجان غربی یعنی جمعیتی حدود 15 هزار نفر ، محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت : حجم ابلاغی برای سواد آموزی استان آذربایجان غربی امسال 39 هزار نفر است که در مقایسه با پارسال تغییری نداشته است.

فریدون سید مصطفوی افزود : پارسال میزان ابلاغی برنامه های سوادآموزی استان ، آموزش سواد به 39 هزار نفر بود که 42 هزار نفر با 107 درصد تحقق ، تحت پوشش قرار گرفتند.

وی بیان کرد : بر اساس دستور العمل سال قبل ، 201 نفر از مدیران مدارس آذربایجان غربی توانستند بیش از چهار هزار نفر از اولیای بیسواد دانش آموزان را زیر پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت : سواد آموزی اقدامی فرابخشی است و همه دستگاه ها برای رسیدن به اهداف این بخش باید آموزش و پرورش را یاری کنند.

سیدمصطفوی با اشاره به اینکه افزون بر سه هزار و 500 آموزشیار در استان فعالیت می کنند ، بیان کرد : ریشه کنی بیسوادی نیازمند عزمی جهادی و حرکتی گسترده است و باید با تلاش مضاعف به این هدف دست یافت.

بگفته معاون نهضت سواد آموزی آذربایجان غربی نیز کمیته امداد امام خمینی توانسته یکهزار و 259 نفر بیسواد را در استان آذربایجان غربی شناسایی کرده و 330 نفر را آموزش دهد.

محمدرضا نجفی اظهار داشت : اداره کل امور زندانهای استان نیز 362 نفر را شناسایی و برای 278 نفر دوره آموزشی برگزار کرده است.

وی به تحت پوشش قرار دادن اولیای بیسواد دانش آموزان در استان نیز اشاره کرد و افزود : امسال در همین راستا ، با 836 مدیر مدرسه ، تفاهم نامه منعقد شده است.

نجفی افزود: برنامه ریزی برای ایجاد 36 مرکز یادگیری محلی در استان جزو برنامه های بخش سواد آموزی است.

گفتنی است ؛ استان آذربایجان غربی 144 هزار بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال دارد که پیش بینی می شود تا چهار سال آینده بیسوادی در این گروه سنی در استان ریشه کن شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.