بندرعباس؛

کاشت بیش از 3 هزار نهال مانگرو

یک گروه زیست محیطی مردم نهاد 3هزار و 300 اصله نهال گونه های مانگرو را در تالاب خورآذینی شهرستان سیریک کاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،معاون طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: جنگل کاری در تالاب به صورت مردمی برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است و این اقدام تا پایان سال نیز تداوم دارد.
قاسمی افزود: 25 نفر از اعضای موسسه مردم نهاد مشق آفرینش در مرحله نخست سه هکتار ازمنطقه خور آذینی را بذرهای گونه چندل و حرا کاشتند.
وی با بیان این جنگلها نقش مهمی در حفظ اکوسیستم دریایی دارد افزود:حرا و چندل از گونه های جنگلهای مانگرو و زیستگاه مهمی برای آبزیان ، بی مهرگان ، و پرندگان است .
دبیر موسسه مردم نهاد مشق آفرینش نیز گفت:حفظ سواحل ، افزایش تولید آبزیان ، حفظ تنوع زیستی و این جنگل ها مناسب ترین مکان برای تخم گذاری آبزیان، لانه سازی پرندگان مهاجر و بومی است.
تالاب بین المللی خورآذینی تالاب بین المللی خورآذینی یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان است که به علت رویشگاه جنگل حرا و چندل به عنوان یکی از تالابهای منحصر به فرد کشور شناخته می شود.

گونه های گیاهی چندل و حرا، ماهی های آبزی دریایی عمان و گونه های پرنده پلیکان پاخاکستری، حواصیل خاکستری، اکرت بزرگ و ساحلی و گیلانشاه ابرو سفید و حنایی از جاذبه های خور آذینی سیریک است.
گروه مردم نهاد مشق آفرینش یک گروه زیست محیطی است که از سال 89 در حوزه های پژوهش و ترويج سفرهاي مسئولانه به طبيعت (اكوتوريسم) ، ذي نفع سازي جوامع محلي ، رونق صنايع دستي ،حفاظت از محيط زيست و عرصه هاي منابع طبيعي ، اشاعه فرهنگ صحيح مصرف آب و انرژي و چرخه بازيافت فعال است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.