وزیر ارشاد در خصوص موضوعاتی چون فیش های حقوقی لو رفته و استفاده مردم از ماهواره ها و برخورد دولت توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم رونمایی از گالری مجازی ایران،  درباره اظهار نظرش درباره تغییر قانون استفاده از ماهواره گفت: من نظر شخصی خودم را مطرح کردم. به هر حال نمی توانیم انکار کنیم که بخش قابل توجهی از مردم از ماهواره استفاده می کنند و طبق قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را داریم. در واقع ما داریم درصد زیادی از مردم را متخلف می کنیم. به نظرم لازم است این قانون را اصلاح کنیم تا مردم متخلف نشوند. به هر حال مثل پدیده های دیگر مثل ویدئو که به تدریج آنها را پذیرفتیم، باید بپذیریم ماهواره هم نکات مثبت و منفی دارد و باید جوان ها را به سمت استفاده صحیح از آنها پیش ببریم.
 
این عضو کابینه دولت یازدهم درباره وضعیت تئاتر و نظارت بر نمایش‌ها گفت: شبی شاید حدود ده‌ها نمایش اجرا شود و نظارت بر تک تک آن ها کار مشکلی است. با این وجود علاوه بر نظارت‌های ما، گاه با اطلاع رسانی یک مخاطب به تئاتری رسیدگی می کنیم و آن کار را اصلاح یا در صورت عدم تغییر اجرای آن را متوقف می کنیم .

جنتی درباره ماجرای فیش‌های حقوقی گفت: با پیش آمدن بحث فیش های حقوقی کلان، دولت تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کرد و موجب شد تا لایحه ای به مجلس ارائه شود که برای بالاترین حقوق دستگاه ها سقفی تعیین شود. به گونه ای که این سقف برای کارمند عالی رتبه زیر 10 میلیون در نظر گرفته شده. به همین جهت دولت در صدد برخورد با این ارقام برآمده و برملاکردن فیش ها کار خوبی نبوده و فرد منتشر کننده انگیزه سیاسی داشته و دارد.

جنتی در ادامه در خصوص سرانه مطالعه و آماری که در حال حاضر موجود است، به خبرنگار ما گفت: آمار مشخصی قابل ارائه نیست؛ چرا که آمار در این حوزه شناور است.

وی ادامه داد: اقداماتی در کتابخانه های عمومی و جلسات و تالیفات در حوزه کتاب و مطالعه صورت گرفته، ولی مطالعه به صورت یک عادت و ملکه هنوز در ذهنمان جا نیفتاده و با فرهنگسازی باید کاری کنیم تا همه در حالت عادی به سمت کتاب و مطالعه متمایل باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص یادآور شد: در حال حاضر تبلت و تلفن های همراه وسیله ای شده اند که هر کسی با آن مشغول و در حال خواندن چیزی است و از این طریق نیز کتابهایی خوانده می شود اما باز هم جای آثار مکتوب را نمی گیرند و ما باید این اتفاق را از طریق فضای مجازی تقویت کنیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار