وزارت امور داخله و قوماندانی گارنیزیون کابل با نشر اعلامیه ای برگزاری اجتماعات و تظاهرات را برای ده روز در کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، همچنین دولت جمهوری اسلامی افغانستان فردا یکشنبه سوم اسد را روز عزای عمومی اعلام کرد و این روز بیرق سه رنگ کشور نیمه افراشته می شود.

وزارت داخله می گوید که دولت در پرتو قانون اساسی، کنوانسیون های بین المللی و قوانین نافذه کشور از حقوق و آزادی های مردم افغانستان حمایت کرده و خود را در حفظ این آزادی‌ها مکلف می‌داند.

در اعلامیه وزارت داخله گفته شده که حکومت افغانستان در برگزاری تظاهرات روزشنبه از تمام جدیت و امکانات خود برای حفظ امنیت مظاهره ‌کنندگان استفاده کرده است. اما دشمنان مردم افغانستان از کوچک‌ترین خلاها و حساس ‌ترین موقعیت‌ استفاده نموده و دست به اعمال جنایت ‌کارانه و تروریستی خود زده اند که منجر به حادثه اسفناک امروز گردید که و در نتیجه آن تعدادی از هموطنان ما شهید و مجروح گردیدند.

رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان یک دولت مسئول در برابر قانون و متعهد برای حمایت و حفاظت از حقوق شهروندان، ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی صحت‌یابی مجروحان حادثه، به منظور تامین امنیت و مصوونیت شهروندان و به منظور ارج‌ گذاری به مقام والای شهدای حادثه امروز و تامین شرایط مراسم تدفین و عزاداری و رسیدگی عاجل به مجروحان حادثه به اطلاع هموطنان عزیز رسانده میشود که با درنظر داشت مواد پنجم، ششم و چهاردهم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات و همچنان مواد پنجم و دهم قانون پولیس و ماده بیست و دوم میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، تا از تاریخ اعلان این ابلاغیه الی مدت ده روز برگزاری اجتماعات و تظاهرات ممنوع اعلان میگردد.

وزارت داخله از مردم کشور خواسته با دولت جمهوری اسلامی افغانستان در حفظ امن و نظم عامه و تامین امنیت و مصوونیت اتباع کشور همکاری نمایند.

با اغتنام از فرصت دولت جمهوری اسلامی افغانستان ضمن آمادگی برای تأمین امنیت و مصوونیت افراد، خود را متعهد و مکلف به رعایت حقوق و آزادی های شهروندان کشور می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار