رییس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی گفت: ورزش رایگان صبحگاهی در بیش از ١٠۶ سالن استان در حال اجراست و حتی در مناطق مرزنشین مردم از نعمت ورزش‌های همگانی برخوردار هستند.

فریدون نوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه با اشاره به برنامه هیئت ورزش‌های همگانی استان آذربایجان غربی در ایام تابستان گفت: در قالب سند تحول راهبردی 38 برنامه کلان برای کل سال تدوین شده است که خوشبختانه اکثر این برنامه‌ها از چهار سال قبل توسط هیئت ورزش‌های همگانی استان و شهرستان‌ها عملیاتی شده و در حال حاضر در اجرای این برنامه هیچ مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی ورزش پارک‌هاست که با حمایت استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل ورزش و جوانان استان در تمامی پارک‌های استان به ویژه در پارک‌های ارومیه در رشته‌های عمومی و ایروبیک، آمادگی جسمانی، فیریزبی و داژبال که فراخور ورزش پارک‌ها و استان است هر روز صبح در حال اجراست.



وی ادامه داد: ورزش رایگان صبحگاهی با حمایت استاندار ورزش دوست استان در 106 سالن استان توسط 100 مربی آمادگی جسمانی از مهر ماه سال 94 اجرایی شده و حق الزحمه مربیان توسط اداره کل ورزش و جوانان و استانداری پرداخته شده است.

فریدون نوری اظهار کرد: با اجرای ورزش رایگان صبحگاهی بخشی از مشکلات جوانان جویای کار در رشته تربیت بدنی حل شده و این جوانان با گذراندن دوره‌های مربی‌گری و طی سازماندهی صورت گرفته در سالن‌ها و پارک‌ها به مربی‌گری مشغول شده‌اند.

وی به ورزش کارمندان در ادارات نیز تاکید کرد و گفت: از سال 93 استارت این ورزش زده شده و بیش از 485 نفر از کارمندان اداره در قالب ورزشکار شرکت کردند و مورد تجلیل فداراسیون، استانداری، اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت ورزش‌های همگانی استان قرار گرفتند.



مشکل کمبود سالن نداریم، مشکل برنامه ریری برای فعال بودن سالن‌ها داریم
رییس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی به وضعیت سالن‌های ورزشی استان نیز اشاره کرد و افزود: سالن‌های موجود در سطح استان از لحاظ سخت افزاری مشکلی ندارند ولی متاسفانه درست سازماندهی نشدند و برای اداره سالن‌ها برنامه ریزی دقیقی صورت نگرفته در این راستا طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با حمایت استاندار آذربایجان غربی ما اکثرا این سالن‌ها را احیا کردیم و در اختیار آحاد مردم برای ورزش کردن قرار دادیم.

وی به همکاری آمورش و پرورش در این زمینه اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه‌ای که با تصویب شورای عالی هیئت‌های همگانی استان از سال 94 صورت گرفته تمامی سالن‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی برای ورزش همگانی بسیج شده‌اند و تمامی سالن‌ها و فضاهای موجود در اختیار مردم برای انجام ورزش صبحگاهی قرار گرفته‌اند.

نوری خاطر نشان کرد: یکی از شعارهای ورزش همگانی ورزش رایگان سهل و آسان است در این راستا هیچگونه وجهی دریافت نمی ‌شود و مردم می‌توانند به صورت رایگان به انجام ورزش صبحگانی بپردازند.



در ورزش همگانی بانوان سهم بیشتری را نسبت به آقایان به خود اختصاص داده‌اند
رییس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ورزش همگانی بانوان فعال‌تر هستند افزود: 75 درصد شرکت کنندگان در همایش‌ها، جشنواره، دوره‌ها، برنامه‌های آموزشی و کلاس‌های صبحگاهی بانوان تشکیل می‌دهند و استقبال بانوان بیشتر از آقایان است.

هیئت ورزش‌های همگانی استان آذربایجان غربی در رتبه ممتاز کشوری
فریدون نوری به جایگاه هیئت ورزش‌های همگانی استان آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: هیئت ورزش‌های همگانی استان آذربایجان غربی تا سال 1394 در جایگاه دوم کشور و از لحاظ کیفی جایگاه ممتاز را در کشور دارا بوده به همین خاطر هیئت ورزش‌های همگانی استان به عنوان مشاور عالی فدراسیون در کل کشور انتخاب شد.



مناطق مرزنشین از نعمت ورزش‌های همگانی بی بهره نیستند
رییس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انجام ورزش‌های همگانی حق همه مردم به ویژه مردمان مناطق مرزنشین است افزود: با توجه به اینکه شعار ورزش‌های همگانی ورزش رایگان، سهل و آسان است، طبق تفاهم نامه‌ای که با بسیج، سپاه شهدا استان منعقد شده سالن‌های چند منظوره حوزه‌های مقاومت بسیج و سپاه در اختیار مردمان نقاط مرزنشین جهت انجام و فعالیت ورزش‌های صبحگاهی در نظر گرفته شده است تا این عزیزان هم از نعمت ورزش همگانی برخوردار باشند.

رییس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی در پایان از صداوسیما، باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه ارومیه، شورای شهر، شهرداری ارومیه و اداره کل ورزش و جوانان استان که در برگزاری برنامه‌های این هیئت همکاری تنگاتنگی داشتند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.