فاز نخست آب شیرین‌کن بوشهرتا 15 مرداد وارد مدار می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون برنامه ریزی آب و فاضلاب کشور گفت: این فاز با ظرفیت 3 هزار متر مکعب در روز تا 15 مرداد به بهره برداری می‌رسد.

 علی اصغر قانع امروز در بازدید از طرح آب شیرین کن بوشهر افزود: با تکمیل این طرح تا یک ونیم ماه آینده، روزانه 10 هزار متر مکعب به ظرفیت آب آشامیدنی بوشهر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به کمبود آب در استان بوشهر افزود: عمده منابع آبی استان بوشهر از استان‌های دیگر تامین می‌شود که با توجه به کمی بارش در آن استان‌ها، تامین آب این استان دچار چالش شده است.

معاون برنامه ریزی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به صدور مجوز ساخت یک آب شیرین‌کن دیگر در بوشهر ادامه داد: با جانمایی این طرح به ظرفیت 35 هزار متر مکعب، بخش خصوصی اجرای آن را آغاز می‌کند.

 قانع با اشاره به این‌که برای تمام نقاط ساحلی استان بوشهر طرح آب شیرین‌کن طراحی شده، افزود: بخشی از طرح‌ها در حال اجراست و اجرای بقیه نیز پس از برگزاری مناقصه به همت بخش خصوصی آغاز می‌شود.

 وی با بیان این‌که اکنون121 طرح بزرگ آبرسانی در کشور در حال اجراست، گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به 2400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از این اعتبار قرار است از منابع داخلی بانک‌ها و بخشی دیگر از منابع اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین می‌شود.

 معاون برنامه ریزی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: با تکمیل این طرح‌ها،30 میلیون نفر جمعیت شهری و 3 میلیون نفر جمعیت روستایی زیر پوشش آبرسانی پایدار قرار می‌گیرند.

قانع، با اشاره به تامین اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات برای ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی گفت: از 924 مجتمع آبرسانی روستایی، امسال 370 مجتمع با اعتبار دو هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود تا دو میلیون و صد هزار روستایی از مزایای آن بهره مند شوند

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.