سمینار و کارگاه آموزشی مقابله با آلودگی هیدروکربن‌ها در صنایع نفت ،‏ گاز و پتروشیمی، در در محیط های آبی ، خاکی و هوا سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این سمینار و کارگاه آموزشی که متخصصان داخلی و خارجی در آن حضور داشتند، مباحثی مانند اهمیت جلوگیری از ریزش هیدروکربن‌ها در آب و خاک ناشی از اتفاقات و حوادث در صنایع نفت و گاز مانند تصادفات تانکرهای حمل و نقل مواد نفتی ، آتش سوزی‌ها، شکستگی خطوط انتقال فرآورده‌های هیدرو کربنی، حوادث دریایی، تجهیز و توسعه یک گروه واکنش سریع با دانش و تجهیزات روز بررسی شد.

 تحقیقات اخیر ثابت کرده است انتشار هیدروکربن‌ها ناشی از نشتی‌های کنترل نشده از تجهیزاتی نظیر شیرها ،‌فلنج‌ها ، ولوها بیشتر از تانک‌های ذخیره ، تصفیه پساب‌ها و ونت‌های فرایندی است.

به عنوان مثال سالانه حدود600 تا 700 تن ترکیبات آلی فرار بر اثر نشتی تجهیزات از یک واحد شیمیایی، نشر پیدا می‌کند که این امر علاوه بر آلودگی محیط زیست، محیطی پر خطر و نا ایمن برای کارکنان در معرض تماس ایجاد خواهد کرد.

 یک شرکت خصوصی ایرانی رویه‌ای را تدوین کرده که به متخصصان و کارشناسان امکان خواهد داد تا علاوه بر مشخص شدن محل و نوع انتشار آلاینده‌ها اثر و محدوده اثر هر نوع انتشار هیدروکربن را تعیین کنند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.