اهواز،

احداث انبار پیشرفته نگهداری کالاهای خطرناک در بندرامام

کار احداث پيشرفته ترين انبار نگهداري کالاهاي خطرناک در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني به پايان رسيد .

احداث انبار پیشرفته نگهداری کالاهای خطرناک در بندرامام
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير کل بنادر و دريانوردي خوزستان با بيان اينکه براي احداث اين انبار که ويژه نگهداري  کالاهاي خطرناک و پايانه ي مواد آتش زا  مي باشد مبلغ 153 ميليارد ريال هزينه شده است   اظهار داشت:   ايجاد انبار کالاي خطرناک و آتشزا به عنوان مکاني ايمن و مناسب  براي نگهداري کوتاه مدت کالاي خطرناک در بنادر جهان، مورد توجه قرار دارد.


مهندس عبداللهي  افزود: به لحاظ تنوع بالا و ماهيت مختلف و متفاوت اين قبيل کالاها، طراحي و ساخت انبارهاي نگهداري کالاهاي خطرناک از حساسيت بالايي برخوردار بوده و لازم بود در طراحي و ساخت آنها نکات ويژه ايمني و امنيتي در نظر گرفته شود و اين نکات در طول مدت بهره برداري نيز با دقت رعايت شود.
  وي با اشاره به اينکه مجموعه انبار کالاهاي خطرناک منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني در زميني به وسعت 6000 متر مربع احداث شده است، بيان داشت:  اين انبارها که در زمره ي مجهزترين انبارهاي موجود در بنادر ايران به شمار مي آيد، شامل فضاهايي از جمله انبارهاي مسقف، انبارهاي روباز، ساختمان اداري و بخش توزين کالا مي باشد.

مدير کل بنادر و دريانوردي خوزستان   افزود: با بهره برداري از اين انبارها، 1ميليون و 800 هزار  تن به ظرفيت پذيرش کالا از جمله کالاهاي خطرناک و آتش زا در  مجتمع بندري امام خميني افزوده مي شود.


وي در ادامه تصريح کرد: اين انبارها از عالي ترين سطح استاندارد برخوردار بوده و مـــــي تواند به عنوان الگويي موفق براي ساير بنادر کشور مورد توجه قرار گيرد.


مدير کل بنادر و دريانوردي  خوزستان با اشاره به لزوم رعايت الزامات استانداردهاي عملياتي،
ايمني و زيست محيطي خاطر نشان کرد: احداث اين مجموعه انبارها با هدف ارتقاء سطح ايمني
در اين مجتمع بزرگ بندري انجام شده است.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.