بیرون کردن بی‌دلیل یک مسلمان از هواپیمای آمریکایی

یک مسافر مسلمان در آمریکا از هواپیما بیرون انداخته شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت؛ مسافر مسلمان از یکی از هواپیمای مسافربری خطوط هوایی آمریکا از هواپیما بیرون انداخته شد.

پس از آن که یکی از خدمه پرواز امریکن ایرلاینز اقدام به اعلام نام و شماره صندلی یک مسافر مرد مسلمان کرد و گفت "از او چشم بر نخواهد داشت،" این مسافر مسلمان از هواپیما بیرون انداخته شد.

محمد احمد رضوان در شارلوت کارولینای شمالی سوار بر این هواپیما شد، و یکی از خدمه پرواز به سمت بلندگو رفت و گفت: محمد احمد با شماره صندلی بیست و پنج-اِی چشم از تو بر نخواهم داشت. این خدمه پرواز درباره هیچ یک از دیگر مسافران سخنی نگفت.

رضوان از این خدمه پرسید چرا این سخنان را بیان کرد. وی در پاسخ گفت رضوان "بیش از حد حساس" بوده است.

این مسافر سپس، این حادثه را به دو مسئول دیگر گزارش کرد؛ اما به او گفته شد باید هواپیما را ترک کند زیرا سبب ناراحتی مهماندار نخست شده است.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی شکایتی را درباره این حادثه تنظیم و به وزارت حمل و نقل تسلیم کرد زیرا نتوانست به صورت مستقیم این موضوع را با مقامات این شرکت هواپیمایی حل و فصل کند. این حادثه دسامبر سال گذشته رخ داد.

مها سعید، وکیل شورای روابط آمریکایی-اسلامی، در این شکایت نوشت آقای رضوان با تبعیض رو به رو شد و به صورت غیر عادلانه ای با برخوردی تبعیض آمیز، از هواپیما بیرون رانده شد.

در این شکایت همچنین آمده است: با توجه به تداوم اظهار نظرها ضد مسلمانان و جرایمی که در سراسر آمریکا بر اساس تنفر رخ می دهد، نباید با این گونه اقدامات آسیب زننده شرکت هواپیمایی کشور که از نظرقانون مسئولیت تأمین امنیت همه افراد حاضر در پرواز قطع نظر از وابستگی های مذهبی یا قومیت آنها، به صورتی یکسان و عاری از نشان دادن رفتارهای تبعیض آمیز است،  مدارا شود.

مها سعید همچنین گفت: با توجه به موج اخیر رویدادهایی که در آنها، پرسنل شرکت های هواپیمایی مسافران مسلمان یا اهل خاورمیانه را بدون ارائه دلیل یا توضیح موجه از هواپیما بیرون می کنند، این حادثه به صورتی خاص نگران کننده است.

سخنگوی امریکن ایرلاینز در بیانیه ای اعلام کرد: اوایل سال جاری میلادی شورای روابط اسلامی-آمریکایی با امریکن ایرلاینز تماس گرفت. ما به بررسی این ادعاها پرواختیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ گونه تبعیضی رخ نداده است. ما به همه مشتریان خود از همه پیشنیه ها و عقاید خدمت رسانی می کنیم و هیچ نوع تبعیض نژادی را تحمل نمی کنیم.

در ماه آوریل، یک زن مسلمان پس از آن که از او خواسته شد صندلی خود را تغییر دهد زیرا او سبب ناراحتی یکی از مهمانداران شده است، از هواپیمای شرکت هواپیمایی ساوت وست در فرودگاه شیکاگو بیرون رانده شد. 

یک خانواده مسلمان پنج نفره نیز در ماه مارس به سبب ظاهرشان از هواپیمای یونایتد ایرلاینز بیرون رانده شدند. خلبان به آنها گفت هواپیما را ترک کنند زیرا این یک موضوع امنیتی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار