استان ایلام تشنه سرمایه گذاری

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: وجود امنیت بالا درمرز ایلام موجب رونق تجارت دراین منطقه شده و درصورت جذب سرمایه های بیشتر این منطقه به یکی از قطب های تجاری کشور تبدیل می شود.

استان ایلام تشنه سرمایه گذاریشعبان فروتن رییس اتاق بازرگانی ایلام درگفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که با توجه به شرایط مطلوب امنیت و همجواری با استان های شیعه نشین عراق،جایگاه بسیار مطلوبی برای جذب سرمایه های خارج از استان و خروجی‌های جدیدی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که هنوز آمار رسمی ازسطح مبادلات بین دوکشور درمرز نداریم افزود: قوانین متغیر و دست و پاگیر کشور عراق موجب شده تاسطح برخی مبادلات بین دو کشورکاهش یابد.

فروتن بابیان پتانسیل های متعدد استان درحوزه گردشگری،نفت و پتروشیمی وکشاورزی بیان کرد: یک هیئت اتریشی از توانایی های استان ما دیدن کردند اما تابحال اقدام جدی دراین حوزه وجود نداشته و ما بدنبال جذب سرمایه های خارجی برای پروژه های مختلف برنامه ریزی شده درسطح استان ایلام هستیم.

وی درپایان تاکید کرد: وجود امنیت بالا در نوار مرزی ایلام موجب جذب بسیاری از بازرگانان به این حوزه شده و امیدواریم با گسترش فعالیت ها و برنامه ریزی در ایلام بتوانیم به تجارت استان ،هرچه بیشتر رونق بخشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در بخش راهسازی, نفت و گاز و پتروشیمی
آخرین اخبار