مدير كل زندان هاي استان البرز گفت: در 9 ماهه سال جاري 129 زنداني جرائم غير عمد از زندان هاي كرج آزاد شده اند.

به گزارش حوزه حقوقي- قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي ،سید ابوالقاسم علوی مدير كل زندان هاي استان البرز در نشستي با اصحاب رسانه در زندان كرج با بیان اینکه زندان به عنوان تنبیه، باید آخرین مجازات باشد، به اهداف ستاد دیه اشاره کرد و اظهار داشت: زدودن برچسب هایی که در برخي از مواقع از سوي جامعه به خانواده های زندانیان دیه ،زده مي شود يكي از اهداف مهم ستاد ديه است.
وی از اعطای کمکهای بلاعوض توسط خیرين و کمک هایی که در قالب وام در اختیار بدهکاران گذاشته می شود را به عنوان شیوه هایی برای آزداسازی زندانیان جرایم غیرعمد بر شمرد و تصریح کرد : وامهای قرض الحسنه پس از بررسی و تایید از سوي ستاد ديه استان، از طریق بانکهای عامل تجارت، رفاه و ملت قابل پرداخت است.
علوی به وام کمیته امداد امام خمینی (ره) تا سقف پنج میلیون تومان و وام بنیاد شهید به زندانیانی که تحت پوشش این نهادها هستند، اشاره كرد و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری 129نفر از زندانین محکومین مالی در استان البرز از طریق مساعدتهای خیرین و ستاددیه کل کشور به مبلغ 601میلیون تومان اختصاص داده شد و مبلغ 598میلیون تومان توسط مددکاران اجتماعی و جلب رضایت شاکی از زندان هاي استان آزاد شده اند.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت رسانه ها به عنوان ابزارهای در دسترس مردم برای جذب مشارکتهای مردمی تاکید کرد و افزود :از کل جمعیت کیفری 159نفر مربوط به محکومیت های مالی می باشد که از این تعداد 125نفر مربوط به مهریه های سنگین ، 26نفر نفقه و چک بلامحل 26نفر و تصادف 39نفر می باشد البته کمک به جرایم تصافات از طریع صندوقی به نام صندوق پرداخت خسارت های بدنی و نیز انجام می شود .

در ادامه نشست خبري سازمان زندان هاي استان البرز ، یوسف نهاوندی مدیر عامل ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور آزادی محکومان آبرومندی که به دلیل ناتوانی مالی در زندان به سر می برند، گفت : تامین دیه زندانیان باقیمانده، حمایت و مشارکت نیکوکاران را می طلبد.
نهاوندی اظهار داشت: در حال حاضر 140 زندانی محکومیت‌های مالی و دیه در سراسر استان البرز وجود دارد که همت خیرین در راستا آزادي آنان راهگشا خواهد بود.
وی با بيان اين كه 20 نفر از 140 زندانی جرائم مالي استان البرز به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه همچنان در زندان به سر مي برند و افزود: برای آزادی این افراد در مجموع به مبلغ 777 میلیون تومان نیاز است.
این مسئول تاکید کرد: کمک در جلب رضایت شاکیان و فراهم کردن شرایط بازگشت این افراد به خانواده اقدامی نیکوکارانه و مستلزم مشارکت خیران است.
نهاوندی در عین حال از حمایتهایی که تا کنون برای تامین دیه نیازمندان صورت گرفته است، قدردانی و بر تداوم رفتارهای خیرخواهانه تاکید کرد.ص3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار