نماز جمعه یک مانور سیاسی بزرگ از قدرت مسلمانان است

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ امام جمعه موقت گرگان گفت: اسلام تاکید کرده است که مردم در نماز جمعه شرکت کنند تا از طریق خطیب نماز جمعه از شرایط و وضعیت دنیا آگاهی پیدا کنند تا در مواقع مختلف تصمیمات آگاهانه و هوشیارانه بگیرند.

حجت السلام قربانعلی برقرار با اشاره به پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ اولین روز اقامه نماز جمعه در ایران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران افزود: نماز جمعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در اسلام به بعضی از اجتماعات مثل نماز جمعه، نماز جماعت، نماز عید بسیار سفارش و تاکید شده است.

وی ادامه داد: فایده شرکت در اجتماعاتی مانند نماز جمعه  اینست که این اجتماعات در ابتدا یک مانور سیاسی برای دشمنان به حساب می آید و اجتماعات مسلمانان نمایش قدرت آنها است.
خطیب نماز جمعه اضافه کرد: نیروی تفکر و تعقل دو فضیلت بزرگ الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده و لوازم آن را برای انسان به ودیعه گذاشته است.

حجت الاسلام برقرار گفت: زبان و قدرت تکلم را یکی دیگر از نعمت های خداوند است و  خداوند این نعمت ها را به بندگان خود ارزانی داشته ما انسان ها نیز باید تمامی آنها را قدر بدانیم.

خطیب موقت نماز جمعه گرگان در پایان گفت: امام جمعه یا جماعت باید مردم را به اتحاد و همدلی دعوت کند و به آنها آگاهی داده و از سخنانی که موجب تفرقه و پراکندگی بین مردم می شود، پرهیز کند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.