بازکردن قفل گوشی با چاپ سه بعدی اثر انگشت

محققان دانشگاه میشیگان به پلیس آمریکا پیشنهاد داده اند که با استفاده از پرینت سه بعدی اثر انگشت افراد فوت شده قفل گوشی آنها را باز کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه میشیگان آمریکا بر روی تحقیقی کار میکنند که پلیس بتواند با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی اثر انگشت افراد فوت شده، قفل گوشی هوشمند آنها را باز کند.

آقای "آنیل جین" محقق ارشد این تحقیق میگوید : هنگامی که پلیس جسد فردی را پیدا میکند برای بررسی دلیل مرگ وی یکی از مهمترین چیزها گوشی هوشمند آن شخص است اما همیشه مشکلی در میان است و آن عدم دسترسی به محتویان گوشی به دلیل وجود قفل اثر انگشت است.

بازکردن قفل گوشی با چاپ سه بعدی اثر انگشت

بر همین اساس آقای جین و دانشجویان دوره PHD وی طرحی را به پلیس ارائه دادند که بتوان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ، اثر انگشت افراد فوت شده را بازسازی کرده و قفل گوشی هوشمند را باز کنند.

مشکل کوچکی که بر سر راه آقای جین و دانشجویانش وجود دارد این است که حسگر خازنی اثر انگشت گوشی های هوشمند، پوست های  زنده را شناسایی می کند. برای حل این مشکل هم تیم محقق میگویند به وسیله لایه نازک ذرات فلزی انگشت را  طوری می پوشانند که حسگر های ده نقطه ای اثر انگشت را هم بتواند فریب دهد.

درصورت موفقیت آمیز بودن این طرح سوالی که پیش می آید این است که چه تضمینی وجود دارد که از این روش برای افراد زنده استفاده نشود و یا توسط افراد بزهکار هم مورد استفاده قرار نگیرد؟

گفتنی است؛ پلیس زمانی از این روش استفاده خواهد کرد که شرکت های سازنده گوشی های هوشمند همکاری لازم را با آنها نداشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.