مدیر جهاد کشاورزی چایپاره گفت: امسال پیش بینی می شود 15 هزار تن گندم از زراعین گندمکاراین شهرستان به صورت تضمینی خریداری شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، داوود شاه ولدی افزود: این میزان خرید تضمینی گندم در این شهرستان در مقایسه با سال زراعی گذشته 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 9 هزار و 338 تن گندم از کشاورزان چایپاره به صورت تضمینی خریداری شد، اظهار کرد: تاکنون از مزارع گندم آبی و دیم این شهرستان حدود 10 هزار تن گندم توسط مراکز دولتی خریداری شده است.

شاه ولدی اضافه کرد: از مجموع مزارع گندم این شهرستان بیش از پنج هزار هکتار به صورت دیم و سه هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

وی افزود: 6 مرکز تضمینی خرید گندم در شهرستان راه اندازی شده که از این تعداد پنج مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و یک مرکز مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی است.

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره خسارت وارده بر اثر سیل و تگرگ 20 تیر ماه را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: براثر این سیل به بیش از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم و 500 هکتار از راضی آبی شهرستان خسارت وارد شده است.

حاجی شاه ولدی بیان کرد: به رغم خسارات سیل اخیر که شیرینی افزایش برداشت را در کام ما اندکی تلخ کرد، توانستیم بازده برداشت گندم را با اقدامات منسجم 50 درصد افزاش دهیم.

وی توزیع 509 تن بذر گواهی شده به کشاورزان، مکانیزاسیون و کلاس های ترویجی و آموزشی کشاورزان را از جمله این اقدامات سازنده در راستای افزایش برداشت گندم امسال چایپاره ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره با بیان اینکه ظرفیت انبارهای موجود در این شهرستان 6 هزار تن است، افزود: به علت ناکافی بودن ظرفیت انبارهای چایپاره، سهمی از گندم این شهرستان در سیلوهای شوط و خوی انبار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیگیر اقدامات اولیه جهت صدور مجوز برای احداث یک سیلوی 20 هزار تنی در چایپاره هستیم.

شهرستان چایپاره 20 هزار هکتار اراضی سطح کشت دارد که به تفکیک 12 هزار هکتار زمین های دیم و هشت هزار هکتار اراضی آبی است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گندم ، چایپاره ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.