کرمان؛

عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان باید جبران شود

استاندار کرمان گفت: استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان دارای عقب ماندگی های 50 تا 60 ساله است که باید برای جبران آنها گام های اساسی برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی در دیدار با معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو افزود: کمبود تخت های بیمارستانی یکی از مشکلات استان کرمان است که موجب می شود بخشی از بیماران استان مجبور به مهاجرت به سایر استان ها باشند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر یک مجموعه توانمند و خوبی برای ایجاد کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در استان کرمان اعلام آمادگی کرده که لازم است در صدور مجوزهای مربوطه به وی، تسریع شود.
وی تسریع در راه اندازی پالایشگاه پلاسمای کرمان را نیز مورد تاکید قرار داد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این نشست به پیگیری استان کرمان برای تاسیس کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر اشاره و بیان کرد: احداث این کارخانه از نظر قانونی مانعی ندارد و تلاش می شود که مجوزهای آن در اسرع وقت صادر شود.
رسول دیناروند افزود: ایجاد کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر از جمله کارهایی است که آینده داروسازی استان کرمان را تضمین می کند و جایی است که برای ایجاد آن علاوه بر سرمایه گذار باید متخصصان این حوزه نیز همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حوزه سلامت و ایجاد زیرساخت ها کارهای بسیار زیادی کرده است، گفت: جبران عقب ماندگی های تاریخی استان ها در این زمینه کار آسانی نیست.
وی بیان کرد: برخی دانشگاه های علوم پزشکی فرمول خوبی برای جبران عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان در پیش گرفته اند که استان کرمان نیز یکی از استان های موفق در این زمینه است.
دیناروند با بیان اینکه در کل کشور حدود 80 هزار تخت با حداقل استانداردهای بین المللی فاصله داریم، گفت: حدود 20 هزار تخت را به صورت بیمارستان های تا دو هزار تختی در نظر است که راه اندازی شود که این کار هنوز در بروکراسی اداری است.
وی عنوان کرد:یکی از این بیمارستان ها با 1100 تختخواب در استان کرمان راه اندازی می شود.
وی با اشاره به این مطلب که تحقق این میزان تخت بیمارستانی برای دولت بسیار دشوار است، گفت: این مدل در برخی از کشورها اجرایی شده و موفق بوده است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار