کمیته هماهنگی تولید فرش چهارمحال و بختیاری با هدف احیای کارگاه های تولید فرش و ارتقای جایگاه این صنعت در سطح ملی و جهانی تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته فرش استان، از تشکیل کمیته هماهنگی تولید فرش با هدف احیای کارگاه های تولید فرش استان و ارتقای جایگاه این صنعت در سطح ملی و جهانی خبر داد.

سیامک سلیمانی اظهار داشت: رونق صنعت فرش این استان نقش مهمی در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، بهبود شرایط اقتصادی و افزایش درآمد خانوارها دارد.

وی گفت: احیای کارگاه های تعطیل و نیمه فعال و افزایش ظرفیت کارگاه های فعال می تواند در رسیدن به این اهداف موثر باشد.

سلیمانی تأکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه های تولید فرش باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم گفت: در حال حاضر 80 تا 100 هزار بافنده فرش دستباف با 50 هزار دار قالی در استان فعال است.

سید نعیم امامی افزود: این تعداد بافنده سالانه 80 هزار متر مربع فرش دستباف تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از هرج و مرج در تولید و عرضه بازار فرش دستباف چهارمحال و بختیاری، کمیته هماهنگی تولید فرش استان به دبیری اداره کل صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند.

امامی، افزایش صادرات، برپایی نمایشگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی، بازاریابی و تبلیغات، پذیرش هیأت های تجاری خارجی و شناسنامه دار کردن نقوش فرش دستباف چهارمحال و بختیاری را از مهمترین نیازهای رونق این صنعت برشمرد.

وی گفت: ایجاد خوشه فرش دستباف استان با هدف رونق بازار تولید و عرضه این صنعت در دستور کار قرار دارد.

امامی افزود: به منظور ارتقای درآمد بافندگان و تشویق آنان برای حفظ فعالیت در زمینه تولید فرش دستباف، باید از فعالیت واسطه ها و دلالان در این حوزه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: پراکندگی واحدهای تولید فرش دستباف و نبود مجتمع های قالیبافی از مهمترین مشکلات این هنر در چهارمحال و بختیاری است.

یلمه، گبه ریزباف، بختیاری، عشایری و چالشتری از فرش های دستباف چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار