روستای هنجن با توجه به ییلاقی بونش درزمان صفویه تفرجگاه آنها بوده که امروزه هم گردشگران زیادی را به سمت خود کشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی انسان از کار روزانه خود خسته می شود به تنها چیزی که فکر می کند  رفتن به سفر و عوض کردن حال و هوایش است. مخصوصا سفر به جایی که برایش تازگی داشته باشد و انسان را از حال و هوای ترافیک و آلودگی هوا رهایی بخشد. 

روستای هنجن و طبیعت بکر آن در 150 کیلومتری اصفهان روستایی به چشم می خورد که هنجن نام گرفته  که از دوره صفویه  و قاجاریه  رونق خوبی داشته است. این روستا بخاطر موقعیت جغرافیایی که دارد  از آب و هوای سرد و کوهستانی برخوردار است به همین منظور در فصل تابستان هم می توانید از آب و هوای خوب آن لذت ببرید.

خانه هایش از سنگ و چوب ساخته شده و کاهگلی بودنش از دور به چشم می خورد که این بافت متفاوت برای مدتی از فضای خانه های آجری و مدل های مختلف مدرن دور بمانید.این کاخ ییلاقی در زمان خودش میزبان تفرجگاه و شکارگاه شاهان صفوی و بستگانش بوده است.

از طرفی در این روستا دو امام زاده به نام های امام زاده داوود و بی بی زینب خاتون وجود دارد که علاوه بر سفر تاریخی و گردشگری می توانید یک سفر زیارتی هم داشته باشید و سری به این امام زاده های دور افتاده بزنید.

زماینیکه وارد هنجن می شوید نکته ای که  برایتان جذابیت بالایی دارد  پوشش خانم ها و آقایان است که با لباس محلی همانند گذشته از خانه هایشان بیرون می آیند و زندگی روزمره خودشان را دارند.

کوچه پس کوچه های کاهگلی و قدیمی با آب و هوای خنکی که دارد می تواند جای خوبی برای رفتن به این روستای کم جمعیت باشد جایی که روزگاری برای خودش محل تفریحی انسان های تاریخی در زمان صفویه بوده است. همچنین وجود سرسبزی های اطراف که به روستای نطنز هم فاصله چندانی ندارد باعث شده مردم بیشتر د فصل تابستان به این روستا بروند و به جای هتل و مسافرخانه در این خانه های کاهگلی برای چند روزی سکنی کنند.

وقتی شب ها به بیرون بروید ممکن است در اوج فصل تابستان احساس سرما کنید گویی که از یاد ببرید در چه فصلی از سال قرار گفته اید که خوردن آش در دل این هوا می تواند گرمتان کند و با یک چای ذغالی خستگی سفر را از تنتان خارج کند. همچنین خوردن شیرگرم تازه هم می تواند در اولویت هایتان قرار گیرد پس تا دیر نشده می توانید بارو بندیل سفرتان را جمع کنید و به دل این روستای تاریخی بروید.


گزارش از نیلوفر جوانشیر





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار