رشته عمران در استان آذربایجان غربی بالاترین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بالاترین نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی به ترتیب مربوط به رشته های عمران،محیط زیست،فنی ـمهندسی وکشاورزی است.

صادق آهنگری افزود: 49 درصد فارغ التحصیلان محیط زیست آذربایجان غربی نیز بیکار هستند.

وی ادامه داد:کارآمدنبودن سیستم آموزشی،یادگیری تئوری مباحث،قدیمی بودن مطالب آموزشی، بی توجهی به بازارکاروتلاش برای دریافت مدرک ازجمله عوامل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی بیان کرد: بسیاری از فارغ التحصلان رشته کشاورزی تنها به صورت تئوری مباحث را یاد می گیرند و در عمل هیچ آشنایی با مباحث و موضوعات کشاورزی ندارند .

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی گفت:در سه ماه نخست امسال از سه هزار و 541 نفر متقاضی کار مراجعه کننده به کاریابی ها،برای یکهزار و 67 نفر نفر شغل ایجاد شده که از این تعداد 318 نفر زن و 749 نفر مرد بوده اند.

وی افزود: در سه ماه نخست پارسال هم سه هزار و 269 نفر متقاضی شغل از کاریابی های استان بودند که از این میزان برای یکهزار و 286 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

از این تعداد نیز 385 نفر زن و 901 نفر مرد بوده اند.

آهنگری بیان کرد: بیشترین متقاضیان شغل مربوط به مردان و بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در استان نیز برای مردان بوده است

وی گفت:به طور متوسط سالانه 44 هزار نفر به تعداد بیکاران استان افزوده می شود.

نرخ بیکاری استان آذربایجان غربی ،پارسال 9/10 دهم درصد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان استان نیز 4/20 دهم درصد بود در حالی که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشور 5/18 درصد است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.