بازداشت 9 نفر دردرگیری معترضان با پلیس در حومه شمالی پاریس

پلیس فرانسه 9 نفر را در پی درگیری های شب گذشته در حومه شمالی پاریس بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام فرانسوی اعلام کرد در پی مرگ یک جوان هنگام بازداشت از سوی پلیس در اوایل این هفته ، گروهی از معترضان خشمگین شب گذشته در منطقه ای در حومه شمالی پاریس  به سمت پلیس بمب های آتش زا پرتاب کردند و خودروها را به آتش کشیدند. 

"ژان سیمون مراندا،" رئیس اداره پلیس منطقه وال دواز واقع در چهل کیلومتری شمال پاریس اعلام کرد در دومین شب متوالی خشونت ها در منطقه  که با درگیری حدود دویست تن از ساکنان محلی با 180 مامور پلیس همراه بود ،  دست کم  9 نفر بازداشت شدند. 

وی در مصاحبه با رادیو دولتی فرانس انفو اعلام کرد معترضان حدود پانزده دستگاه خودرو و دهها سطل زباله را به آتش کشیدند و به سمت یک ساختمان شهرداری در منطقه  بمبهای آتش زا پرتاب کردند . 

مقامات فرانسوی می گویند میان تنش های چند روزه اخیر در حومه شمالی پاریس و حمله راننده کامیون به جمعیت در شهر ساحلی نیس در هفته گذشته که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود ، هیچ ارتباطی وجود ندارد. 

مراندا تاکید کرد در دومین روز خشونتها در منطقه به کسی از دو طرف درگیری آسیبی نرسید و تا صبح امروز پنجشنبه آرامش به منطقه بازگشته است. 

اعتراضات در منطقه "وال دواز" در حومه شمالی پاریس از سه شنبه شب و هنگامی آغاز شد که به گفته معاون دادستان ، یک جوان 24 ساله هنگام انتقال به مقر پلیس پس از بازداشت درگذشت . وی افزود این مرد هنگام انتقال به پاسگاه دچار عارضه قلبی شد ولی علت مرگ وی در دست تحقیق قرار دارد. 

با این همه اعضای خانواده این جوان می گویند پلیس وی را هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار داده بود. 

در نخستین شب درگیری، پنج مامور پلیس در زد و خورد با معترضان زخمی شده بودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار