گزارش‌ها از ولایت بلخ در شمال افغانستان از بازداشت افرادی خبر می‌دهد که گوشت خر را به شهروندان می‌فروختند.

فروشندگان گوشت خر در بلخ بازداشت شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام‌های محلی در بلخ می‌گویند چهار تن پس از چاشت روز چهارشنبه در ولسوالی شولگرۀ ولایت بلخ به اتهام فروش گوشت خر بازداشت شدند.

شیرجان درانی، سخنگوی فرمان‌دهی پلیس بلخ می‌گوید این مردان از مدت‌ها به این‌طرف خرها را مخفیانه قصابی می‌کردند و گوشت آن را به مردم به فروش می‌رسانیدند.

به گفتۀ سخنگوی پلیس بلخ، این مردان در حال حاضر زیر بازجویی بیش‌تر قرار دارند و پس از تحقیق به نهادهای عدلی و قضایی سپرده خواهند شد.

این نخستین‌باری نیست که گوشت حیوانات ممنوع و آن‌چه به لحاظ دینی و اجتماعی در افغانستان حرام دانسته می‌شود، بالای مردم به فروش می‌رسد.

هرچند گوشت اسپ به گونۀ قطعی حرام پنداشته نمی‌شود اما سال گذشته نیز در ولایت بلخ گزارش‌هایی به نظر رسید که برخی از قصابان گوشت اسپ را به جای گوشت گوسفند و گوساله به فروش می‌رسانیدند.

گفته شد آن افراد با نیروهای پولیس نظم عامه قرارداد داشتند و اسپ‌های بیمار و ضعیف را کشته، گوشت آن را به لوای سوم نظم و امن عامه در بلخ می‌فروختند؛ هرچند این موضوع از سوی لوای سوم امن و نظم عامه رد شد.

خامه پرس نوشت: پیش از آن نیز در ولایت غربی هرات پولیس سه‌تن از افرادی را بازداشت کرده بود که گوشت سگ را به جای گوشت گوسفند در بازار به فروش می‌رسانیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار