در نمایشگاه بهشت بقیع کمپین "ما خواهان بازسازی بقیع هستیم" فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه عکس بهشت بقیع به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری مشعر و فرهنگسرای شهر تهران همزمان با فرارسیدن ایام سالگرد تخریب بارگاه ائمه بَقیع علیهم السلام درخانه فرهنگ کوثر برگزار شد.

در این نمايشگاه اسناد و تصاویر تاریخی از بقیع، قبل از تخریب و بعد از آن، درمعرض ديد علاقه مندان قرار گرفته بود.

همچنين درجريان برگزاری اين نمايشگاه پژوهشگران، محققان و شخصيت های فرهنگی از آن بازديد كردند.

ازجمله برنامه‌های جانبی این رویداد می‌توان به ایجاد کمپین "ما خواهان بازسازی بقیع هستیم"، "امضای طومار درخواست بازسازی بقیع و ارسال به مجامع بین‌المللی" و "عرضه محصولات فرهنگی و کتاب های مرتبط با بقیع و اماکن اسلامی" اشاره کرد.

شب گذشته نمايشگاه بهشت بقيع در مراسمی با حضور شخصيت های فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و مذهبی در خانه فرهنگ با تقدیراز 3 تن از پژوهشگران بقیع درخانه فرهنگ کوثر برگزار شد.

بر اساس اين گزارش حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی رئیس پژوهشکده حج و زیارت و فاطمیان پور رئیس فرهنگسرای شهر تهران دربازديد ازاين نمایشگاه به پویش مردمی "ما خواهان بازسازی بقیع هستیم" پيوسته و با امضای طومار درخواست بازسازی بقیع، تصريح كردند كه اين خواست مسلمانان اعم از شیعه و سنی است و در این جنایت قبور بسیاری از بزرگان اهل سنت نیز تخریب شده است. 

هشتم شوال 1344 هجری قمری، وهابیون تکفیری دراقدامی هدفمند، حرم و قبه های موجود در قبرستان بقیع راتخریب کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار