فرمانده نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: افراد گیر افتاده در رنجر شهربازی صفه بدون کوچک‌ترین صدمه‌ای در زمانی کمتر از 30 دقیقه به پایین دستگاه منتقل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیام

ستایش در خصوص حادثه خرابی یکی از دستگاه‌های پارک بازی صفه اصفهان (رنجر) گفت: این دستگاه‌ها جزو وسایلی هستند که در همه شهربازی‌ها از آن به‌ عنوان یک دستگاه بازی هیجانی استفاده می‌کنند.

وی درادامه افزود: یکی از این دستگاه‌ها (رنجر) شب گذشته در پارک بازی صفه اصفهان متأسفانه در بدترین حالت خود ایستاد و خراب شد که افراد روی دستگاه‌ها به‌ صورت معلق در هوا دچار مشکل شده بودند.

فرمانده نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی اصفهان تصریح کرد: این حادثه در ساعت 22:21 دقیقه اتفاق افتاد که همکاران آتش‌نشان بعد از 5 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

وی تأکید کرد: زمانی که یک حادثه به ستاد فرماندهی اعلام می‌شود، نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی به موقعیت حادثه اعزام می‌شود که نزدیک‌ترین ایستگاه به موقعیت پارک کوهستانی صفه، ایستگاه شماره 12 است و این افراد آتش‌نشان در این ایستگاه متخصص نجات در ارتفاع و کوهستان هستند.

ستایش در ادامه اظهار کرد: تمامی ایستگاه‌ها در مناطق آتش‌نشانی امکانات و آموزش را برای حوادث ارتفاع رادارند، اما این ایستگاه با توجه به اینکه کوه صفه را در کنار خود دارد و در اطراف آن کوهستان‌های زیادی وجود دارد؛ به‌ صورت تخصصی حوادث ارتفاع و کوهستان را مورد پوشش قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به‌ محض اعلام حادثه، به‌صورت فوری تشک‌های نجات به منطقه اعزام شد که در کمترین زمان از خود ایستگاه شماره 12 و ایستگاه کناری تشک‌ها به محل رسید؛ این تشک‌ها پرتابل هستند و جدیدترین تشک‌های دنیا است که در کمتر از 20 ثانیه بازشده و از آن‌ها برای نجات استفاده می‌شود.

فرمانده نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی اصفهان درادامه گفت: این تشک‌ها در محل پهن شدند تا در حین انجام عملیات اگر کسی سقوط کرد مشکلی به وجود نیاید که نهایتاً پس از ایمن‌سازی محل، انجام عملیات آغاز شد؛ در این عملیات با آزاد کردن گیربکس، افراد بدون کوچک‌ترین صدمه‌ای در زمانی کمتر از 30 دقیقه به پائین دستگاه منتقل شدند.

وی تأکید کرد: استاندارد باید روی مسائلی از این دست نظارت بیشتری داشته باشد که دیگر این مشکلات برای مردم هنگام استفاده از این دستگاه‌ها پیش نیاید.

ستایش افزود: این دستگاه ظاهراً استاندارد داشته است اما هرچند هفته یک‌بار لازم است استاندارد روی این دستگاه‌ها نظارت داشته باشد.

وی در پایان گفت: وقتی این گونه مشکلات در این دستگاه‌ها به وجود می‌آید اگر فقط یک قطعه نیازی به تعویض داشته باشد، مکانیک برای انجام این کار به سراغ دستگاه می‌رود اما هنگامی‌که دستگاه گیربکس دچار شکستگی شود دیگر وجود مکانیک مؤثر نیست چراکه در این حالت دستگاه قفل می‌کند و دیگر کاری از مکانیک ساخته نیست.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.