معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی میزان مطالبات انباشت شده از قبل تاکنون پیمانکاران از این وزارتخانه را افزون بر 100هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛امیر امینی امروز چهارشنبه در جریان بازدید از بزرگراه یاسوج - شیراز  افزود: 70هزار میلیارد ریال از این میزان مطالبات ثبت شده همراه با صورت وضعیت نهایی است.

وی تصریح کرد: حدود 30هزار میلیارد ریال دیگر کارهای انجام شده و پروژه هایی است که هنوز ثبت نهایی نشده اما جزو مطالبات پیمانکاران محسوب می شود.

امینی با بیان اینکه حدود دو هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد است از عزم دولت و مجلس برای تسهیل در روند پرداختی بخشی از میزان بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران در قالب اخذ مجوز برای انتشار اوراق قابل معامله در بازار خبر داد.

وی در زمینه دریافت مجوز اسناد خزانه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه عملیاتی یک ساله خود را برای دریافت بیش از 30 هزار میلیارد ریال اوراق خزانه طراحی کرده است.

امینی اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم حدود 777 کیلومتر خط ریلی در پنج استان کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این بیش از سه هزارو 400 کیلومتر انواع راه اعم از اصلی، بزرگراه و راه فرعی و روستایی نیز در کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

امینی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی همچنین برای نگهداری از حوزه راهسازی، خطوط ریلی و برخی پروژه های بزرگ در دست اجرای خود نیازمند حدود 20 هزار میلیارد ریال از طریق دریافت مجوز فروش اسناد خزانه از سوی دولت است.

امینی در سفر دو روزه خود از برخی طرح های مهم حوزه راهسازی این استان در شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و موانع روند کند شدن اجرای این طرح ها قرار خواهد گرفت.

استان کهگیلویه وبویراحمد با 93کیلومتر دارای کمترین طول بزرگراه در کشور است.

بزرگراه یاسوج - شیراز به طول 37 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 82 درصد یکی از مهمترین طرح های مهم بزرگراهی در دست اجرا در این استان است.

برای تکیمل و بهره برداری از این طرح اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال نیاز است.

طول راه های اصلی ، فرعی و روستایی در این استان نیز به ترتیب 504 ، 990 و چهارهزارو 530 کیلومتر است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.