یکی از تاثیر گذارترین مسائلی که عدم توجه کافی به سلامتی در حین کار به وجود آورد،استرس‌های شغلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛هر شغلی متناسب با شرایط و ماهیت کار از حرفه‌ی پزشکی و پرستاری گرفته تا کارمند، کارگر و بسیاری از مشاغل دیگر، نقش های کاری مربوط به خود را دارند.

نقش‌ها  و استرس‌هایی که نه فقط بر سلامت روانی شخص بلکه بر سلامت جسمی وی هم تاثیر گذار است و ممکن است منجر به بروز بیماری‌های سایکوسوماتیک(روان تنی‌) شود.

توجه به بعد روانی افراد در تمامی عرصه‌ها بسیار مهم است چرا که بعد جسمانی و میزان کارایی هر فرد انعکاسی از سلامت روان اوست بر همین اساس سلامت روان در مشاغل نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند اثری که خیلی اوقات نادیده گرفته می‌شود.

هر گاه سلامت روان در معرض خطر باشد نه تنها در کارایی شخص بلکه بر کل مجموعه اثر گذار خواهد بود. اصل مهم در این میان داشتن بهداشت روان در تمامی سطوح کاری یک مجموعه است.

حمایت روانی، فرهنگ سازی، رهبری مشخص و انتظارات،‌ رشد و توسعه، به رسمیت شناختن و پاداش‌، مشارکت و اثرات، مدیریت حجم کار، تعاملات، توازن، محافظت روانشناختی‌، محافظت و ایمنی فیزیکی و جنبه‌های مختلف و مهمی که در اکثر محیط‌های کاری قابل مشاهده است تبعیض و روابط‌، فرسودگی شغلی، سوء رفتار وغیره می‌باشد.

انتهای پیام/ح



 

برچسب ها: کرمانشاه ، استرس ، شغلی ، مانع ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.