چهره ماندگار رياضي کشور از موافقت شوراي شهراهواز با تأسيس خانه رياضي در پارک شهروند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  پروفسور اميدعلي شهني کرم‌زاده در خصوص فعاليت خانه‌هاي رياضي در خوزستان اظهار کرد: تاکنون در تمام استان تنها يک خانه رياضي در دزفول وجود داشت؛ و خوزستان تنها استاني است که از نظر تعداد و عملکرد خانه‌هاي رياضي نسبت به بقيه استان‌ها عقب است.


وي ادامه داد: در اصفهان يک خانه رياضي بسيار پيشرفته با بودجه بالا وجود دارد؛ در تهران نيز 2 خانه رياضي فعال است که يکي متعلق به آموزش‌وپرورش و ديگري نيز متعلق به شهرداري است.


اين چهره ماندگار رياضي  با بيان اين‌که ميزان مطالب درسي رياضي که در مدارس به دانش‌آموزان
آموزش داده مي‌شود ، کافي نيست و در خانه‌هاي رياضي مسائلي فراتر از کتب درسي مطرح مي‌شود خاطرنشان کرد: اين امر موجب مي‌شود که دانش‌آموزان فقط به درس و مشق رياضي وابسته نباشند و در سنين جواني با نحوه فعاليت‌هاي ملي و جهاني آشنا شوند و بياموزند که چه‌طور مي‌توانند باعث پيشرفت کشور و جامعه خود شوند.


شهني‌کرم‌زاده تصريح کرد: برگزاري سمينارهاي مختلف با مشارکت استادان دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز IT و رايانه اي، برنامه‌ريزي براي برگزاري مسابقات رياضي استاني و کشوري از جمله فعاليت‌هايي است که در خانه‌هاي رياضي انجام مي‌شود.  

وي گفت: به تازگي  شهرداري اهواز  در اين خصوص قول همکاري داده و شوراي شهر نيز با ايده ايجاد يک خانه رياضي در پارک شهروند موافقت کرده و طرح ساختمان آن نيز تأييد شده است.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار