فرماندار شهرستان پارس آباد از تولید بیش از 200 هزار تن محصولات کشاورزی از 15 هزار هکتار مزارع سطح زیر کشت دوم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر صمدی گفت: بیش از یکصد هزار تن از این محصولات از نوع سبزیجات و صیفی جات است که به کشت گوجه فرنگی ، هندوانه ، خیار و خربزه اختصاص یافته و حدود یکصد هزار تن به محصولات زراعی ثانویه از نوع ذرت ، سویا و آفتابگردان ، کنجد و برنج اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان پارس آباد یکی از قطب های کشاورزی کشور با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی با یک میلیون واحد دامی است خواستار اجرای طرح های حمایتی ، ترویجی و آموزشی برای کشاورزان و دامداران برای استفاده از علم روز و روش ها و تجهیزات جدید در مسیر تولید محصولات بیشتر و سالم تر شد.

وی با بیان اینکه با آغاز برداشت محصولات از ابتدای تابستان آهنگ حمل این محصولات به مرکز استان و سایر استانهای کشور شروع شده افزود: ترافیک بسیار بالای خودروهای بزرگ حمل محصولات کشاورزی و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ترانزیتی و گردشگری کشورهای همسایه موجب تردهای فشرده در جاده شده و ضرورت توجه ویژه به تسریع پروژه چهار بانده کردن جاده پارس آباد به اردبیل را دو چندان کرده است.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.