اگر زیاد با کامپیوتر و تلفن کار می‌کنید، مرتب پلک بزنید!

یک متخصص چشم گفت: استفاده طولانی مدت کودکان و نوجوانان از تلفن همراه باعث نزدیک بینی می شود.

کی پور متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره استفاده طولانی مدت از تلفن همراه گفت: حدود یک چهار افرادیکه با تلفن همراه به صورت مستمر و طولانی مدت سروکار دارند با عوارض چشمی مواجه می شوند.

متخصص چشم در ادامه افزود: تاری دید، سردرد و سوزش از علائم چشمی است که به عنوان نشانه های سندرم کار با رایانه از آن یاد می گردد.

وی درباره تاثیر پلک زدن بر کاهش خشکی چشم بیان کرد: معمولا هر فرد 15 بار در دقیقه پلک می زند و دفعات پلک زدن افرادیکه به صفحات نمایشگر خیره می شوند به نسبت کاهش و به بروز علائم خشکی چشم منجر می شود.

کی پور درباره پیشگیری از سردرد و خستگی چشمی اظهار داشت: کاربران رایانه و تلفن همراه برای پیشگیری از سردرد و خستگی چشمی به صورت ارادی و آگاهانه به دفعات بیشتری پلک بزنند.

این متخصص چشم ادامه داد: این کاربران در فواصل زمانی منظم (هر 20دقیقه به مدت 20 ثانیه) به یک شی در فاصله دور(4 و 5 متری) خیره شده تا مقدمات استراحت و تجدید قوای عضلات چشمی فراهم گردد.

وی درباره فیلتر ضد نور آبی در تلفن همراه افزود: کاربران رایانه و تلفن همراه تا حد ممکن گوشی خود را از چشمانشان دور و در فواصل زمانی کوتاه به چشمانشان استراحت دهند.

این متخصص چشم اصلاح عیوب انکساری را یکی دیگر از عوامل کاهش علائم چشمی دانست و اظهار داشت: اصلاح عیوب انکساری در کاربران و کاربرد عدسی های دارای پوشش ضد انعکاسی نیز در کاهش علائم چشمی کار زیاد با تلفن همراه موثر است.

وی درباره استفاده از تلفن همراه در نور کم بیان کرد: استفاده از تلفن همراه در نور کم در کیفیت خواب افراد تاثیر نامطلوبی می گذارد و تنظیم توازن هورمون های بدن و عملکرد حافظه افراد را مختل می کند.

متخصص چشم تاکید کرد: استفاده از قطره اشک مصنوعی به کاهش علائم خشکی چشم در اثر کار مستمر تلفن همراه منجر می شود.کاربران تلفن همراه و رایانه تا یک ساعت قبل از خواب باید از کار با تلفن همراه و رایانه خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
عالی
آخرین اخبار