معاون برنامه ریزی فرماندار عنبر اباد گفت: خسارت طوفان شدید عصر دیروز به بخشهای مختلف شهرستان عنبراباد بیش از 200 میلیارد ریال برآورد شد.

خسارت میلیاردی طوفان :مانسون هندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همت بلوچی با اعلام این خبر گفت: طوفان شدید روز گذشته که همراه با گرد غبار و باران بود به یک هزار و 800 هکتار از نخلستانها حدود 35درصد و به 250 هکتار از باغات مرکبات شهرستان بیش از 20 درصد خسارت وارد کرد .

وی با اشاره به قطع و شکستگی تعداد زیادی از درختان سطح شهر که باعث مسدود شدن معابر درون شهری شد افزود :طوفان بالغ بر 2میلیارد تومان به تاسیسات شهری و فضای سبز شهرستان خسارت وارد کرد و باعث تخریب چند دستگاه خودرو شد .

معاون فرماندار عنبراباد همچنین اظهار کرد: طوفان با شکستن 7 تیر برق و سقوط یک ترانزیستور باعث شد برق شهرستان بطور کامل قطع شود که با تلاش عوامل شرکت برق ، این مشکل ظرف 12 ساعت برطرف شد .

وی با اشاره به اینکه براثر وزش توفان به تاسیسات کارخانه شیر عنبرآباد نیز خسارت وارد شده است افزود: بارش شدید باران که عصر دیروز با طوفان همراه بود باعث طغیان رودخانه فصلی گمرکان شد وراه ارتباطی 20 روستای دهستان امجز را مسدود و به دو دستگاه خودرو خسارت سنگینی وارد کرد.

حمیده حبیبی کارشناس هواشناسی استان سرعت وزش توفان دیروز در محل ایستگاه هواشناسی عنبراباد را تا 60 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و گفت سرعت وزش طوفان ممکن است در دیگر مناطق این شهرستان شدیدتر بوده باشد .

وی این طوفان را به پدیده اب و هوایی مانسون مرتبط دانست و گفت: این پدیده هر سال در فصل تابستان مناطقی از جنوب کرمان را با شدت و ضعف متفاوت تحت تاثیر قرار میدهد .

وی افزود پدیده مانسون که در واقع همان بادهای موسمی است از سمت اقیانوس هند شکل میگیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار