تلاش برای بدست آوردن مجوز انتقال پیکر شهید از نقطه صفر مرزی به روستای چاهشند، زادگاهش در شهرستان نهبندان درحال پیگیری است.

انتقال مزار شهید از نقطه صفر مرزی به زادگاهشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دیدار با مادر "شهید محمد سموری" گفت: عملیات انتقال مزار "شهید محمد سموری" از نقطه صفر مرزی به زادگاهش در آینده ی نزدیک انجام می شود.
حجت الاسلام معصومی افزود : انتقال و جابجایی مزار شهید با توجه به تبعات آن قطعا بازسازی خواهد شد و زمینه ی حضور افراد بر سر مزار شهید فراهم خواهد شد.

وی گفت: گلزارها و مزارهای شهدا به عنوان سمبل فرهنگ جهاد و شهادت اماکن مقدس و تاریخی هستند که باید فراروی نسل های آینده قرار گیرند.
وی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا که در راه حفاظت از دین از جان خود گذشته اند تاکید کرد و افزود: توجه به مزارهای شهدا به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد فضای روحانی و معنوی در سرمزار آنها و تبدیل آن ها به مراکزی فرهنگی امری اجتناب ناپذیر است.

امام جمعه شهرستان نهبندان نیز با اشاره به اینکه از دفتر مراجع برای انتقال مزار شهید استعلام گرفته شده است ، گفت: موضوع انتقال مزار شهید به لحاظ شرعی مشکلی ندارد، اما باید در انتقال مزار تمام جوانب کار سنجیده شود.
حجت الاسلام خزاعی افزود: انتقال مزار شهید از نقطه ی صفر مرزی به روستا تأثیر بسیار مثبتی در رونق برنامه های فرهنگی روستا خواهد داشت.       
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.