رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، استفاده از پوست مرغ در تولید محصولات آرایشی را تکذیب کرد.

وجود پوست مرغ در فرآورده های آرایشی !به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی اسماعیلی رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اخباری که درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی انتشار می یابد شایعاتی بیش نیست، اظهار داشت: عموما نیز اگر مکان های تولید مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی، دارای مجوزهای لازم بهداشتی باشد تولیدکنندگان می‌توانند فرآورده‌های خود را به کارخانجات این قبیل لوازم بفروشند.
 
وی اضافه کرد: از چربی های حیوانی مثل پیه گوسفند و گاو البته با قید رعایت ضوابط بهداشتی در تولید فرآورده هایی مثل صابون استفاده می‌شود و این در حالی است که چربی های مرغ از این قاعده مستثنی هستند.
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه نظارت مستقیم بر کارخانه‌های تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای مختلف است، خاطر نشان کرد: اگر تخلفی رویت شود بدون کوچکترین گذشتی توسط دانشگاه گزارش شده و در مجامع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.
 
به گفته وی، مسئولیت نظارت بر شهر تهران را یکی از سه معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عهده‌دار است.
 
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌ صورت مستمر اماکن خرید و فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و همینطور فاکتورهای خرید کارخانجات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

*استفاده از چربی حیوانی در تهیه لوازم آرایشی مانعی ندارد
 


در همین زمینه حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: متاسفانه شیوه های تقلب در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی متنوع است، تولیدکنندگان می توانند از مواد بی‌کیفیت استفاده کرده یا ماده مؤثره را کمتر از حد مجاز به کار ببرند. از طرفی عدم استفاده از ماده مؤثره یا فراورده‌های غیرمجاز اعم از پایه چربی نامعتبر و غیراستاندارد از جمله موارد تقلب به شمار می‌رود.
 
رستگار افزود: به غیر از غیرمجاز بودن چربی‌های حیوانی موضوع حلال بودن آنها مطرح است.گاهی اوقات از فرآورده‌های حاصل از خوک استفاده می‌شود، روغن خوک هم از لحاظ قیمت مناسب‌تر است هم کیفیت پایین‌تری دارد.

برای مطالعه متن کامل این خبر اینجا کلیک کنید


منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۵
کاش بدونیم که پوست های مرغی رو که مغازه دارها کنار میگذارن در کجا ها استفاده میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
سوسیس و همبرگر. فقط دست ساز بگیرید هر چی به جز دست ساز حاوی خمیر مرغ هست.