شجاعی در صحن علنی:

تقویت کنترل درون دستگاهی از بار تخلفات می‌کاهد

نامزد دادستانی دیوان محاسبات گفت: یشه عمده تخلفات ضعف کنترل‌های درون دستگاهی است که تقویت کنترل این تخلفات از بار آن می‌کاهد.

تقویت کنترل درون دستگاهی از بار تخلفات می‌کاهد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیاض شجاعی نامزد دادستانی دیوان محاسبات در جلسه علنی امروز چهارشنبه 30 تیرماه مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان محترم برای انتخاب بنده جهت تصدی دادستانی دیوان محاسبات تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به رزومه کاری خود بیان داشت: بنده فیاض شجاعی متولد 1348 از شهرستان میانه هستم و در رشته حقوق تا مقطع کارشناسی تحصیل کردم.

شجاعی ادامه داد: بنده 24 سال سابقه فعالیت کاری دارم که جملگی آن همواره در دیوان محاسبات کشور بوده و حدود 3 سال هم با انتخاب نمایندگان در مسند دادستانی دیوان محاسبات مشغول به خدمت بوده‌ام.

وی با اشاره به اقدامات سابق خود در مسند دادستانی دیوان محاسبات کشور گفت: نگاهی که بنده به دیوان محاسبات در مدت فعالیت کاری خود داشته‌ام نسبت به سایر افراد متفاوت بود و بنده از نگاه سنتی در این ارگان فاصله گرفتم.

شجاعی با بیان اینکه نگاه سنتی به دیوان محاسبات این ارگان را به یک دستگاه حسابرسی تبدیل کرده بود بیان داشت: این در حالیست که بنده اعتقاد داشتم که باید دیوان محاسبات یک دستگاه نظارتی باشد و وظایف نظارتی مستمر خود بر دستگاه‌های دولتی را همواره انجام دهد.

دادستان سابق دیوان محاسبات در ادامه تأکید کرد: بنده در دوره کاری خود همواره سعی کردم طی جلسات با سایر مدیران در این ارگان جایگاه واقعی دیوان را مدنظر قرار داده و این جایگاه را ارتقا دهم که نتیجه این امر منجر به پیشگیری در برخی موارد شد.

شجاعی با بیان اینکه ما در دیوان محاسبات به موضوع تقویت کنترل‌های داخلی پرداختیم تصریح کرد: معتقدم ریشه عمده تخلفات ضعف کنترل‌های درون دستگاهی است که این موضوع همواره از ابتدای فعالیت ما در دستور کار بود لذا کنترل تخلفات درون‌ دستگاهی می‌تواند منجر به کاهش تخلفات شود.

دادستان سابق دیوان محاسبات با اشاره به سایر فعالیت‌های خود در مسند دادستانی دیوان محاسبات بیان داشت: کاهش چشمگیر رویداد مالی با اتخاذ تصمیمات در آن و علی‌الخصوص از زمان ارائه گزارشات به این سازمان از جمله مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد که در فرایند رسیدگی به روادید مالی تأثیرگذار بود.

شجاعی در پایان گفت: بنده از تمام ظرفیت‌های قانونی که در اعمال نظارت و به طور اخذ بردوش دادستانی محول شده است استفاده خواهم کرد. کما اینکه در دوره گذشته هم بدین نحو انجام می‌شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار