استاندار قزوین اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شهرک هزار هکتاری گلخانه ای در شهرستان تاکستان ساخته شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در نشست با شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی افزود : این گلخانه با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود .

 وی بیان کرد: ۹۵ هکتار از احداث گلخانه در مرحله بررسی بانکهاست که با رفع موانع قابل اجراست و ۱۰۰ هکتار دیگر نیز در دست بررسی و جذب متقاضی است.

استاندار در ادامه با تاکید بر رفع مشکلات آبیاری نوین گفت : باید سالانه ۲۰ تا ۳۵ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان  تحت  پوشش آبیاری مدرن قرار گیرد و در صیانت از منابع آبی حساس باشیم.

همتی افزود : طبق برنامه ششم توسعه امیدواریم طی 5 سال آینده 180 هزار هکتار از مزارع و باغات استان بصورت نوین آبیاری شود .

وی اضافه کرد : با افزایش سطح آبیاری نوین علاوه بر افزایش سطح تولید ، می توان سالانه 100 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کرد .
وی اضافه کرد: برای تسریع در کار ضروری است کارگروه ویژه ای در مرکز استان و شهرستانها تشکیل شود تا روند اجرای طرح های آبیاری مدرن سرعت بیشتری داشته باشد و کشاورزان راحت تر بتوانند در این کار مشارکت کنند.

تاکید استاندار بر رفع مشکلات آبیاری نوین و افزایش سطح گلخانه های استان

استاندار بیان کرد: باید روند استعلام دریافت مجوز برای اجرای طرح های آبیاری از چند ماه به چند روز کاهش یابد تا بتوانیم چشم انداز طرح را عملیاتی کنیم.

ابراهیمی پاک ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه  با اشاره به اینکه هم اکنون 25 هزار هکتار از مزارع استان بصورت مدرن آبیاری می شود خواستار رفع موانع در این زمینه شد .

در این جلسه با بیان مشکلات پیش رو مقرر شد اداره امور آب ،برق،شهرداری ،اوقاف و ثبت اسناد،بانک کشاورزی  با تشکیل کارگروه جدید در جلسات هفتگی  مشکلات را شناسایی و راهکارها پیش بینی شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار