حکایت سبد کالایی که به برخی خانواده‌های با 3 معلول هم نرسید/پیگیری مدیران به کجا رسید؟

توزیع سبد غذایی به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی،چندی پیش پس از مدت ها فراز و نشیب عملیاتی شد،اما نحوه اجرای آن منجر به بروز نارضایتی ها در میان برخی از خانوارها دارای 2و3 معلول شد.

حکایت سبد کالایی که به برخی خانواده‌های با 3 معلول هم نرسید/پیگیری مدیران به کجا رسید؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،چندی پیش توزیع سبد غذایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد اجرایی شد.

بر اساس آمار منتشر شده در رسانه ها وبرخی جراید همچون روزنامه همشهری،تعداد افراد مشمول دریافت سبد غذایی مذکور 9 میلیون نفر تخمین زده می شود که البته در مقایسه با سال گذشته با کاهش 1 میلیون نفری همراه شده است.

از سوی دیگر عدم ارائه سبد غذایی به برخی از خانوارهای دارای 2 تا 3 معلول نیز مزید بر علت شده تا موجبات نارضایتی برخی از این خانواده ها فراهم شود.

عدم دریافت سبد غذایی برخی خانوارها از یکسو و شیوه توزیع و آب رفتن این سبد از مواردی است که با انتقاداتی همراه شده است.

سقف ارزش ریالی سبد غذایی مذکور که مقرر بود در ابتدای ماه رمضان توزیع و تقسیم شود(که عملا  به هفته دوم این ماه مبارک موکول شد)صد هزار تومان برآورد می شد که این رقم در سال گذشته بین حداقل و حداکثر 40 تا 120 هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

البته در سال گذشته نیز گلایه هایی در خصوص میزان ارزش ریالی این سبدها مطرح شد که برخی مسئولان وعده دادند امکان افزایش آن وجود دارد،موضوعی که محقق نشد همچنان که وعده توزیع 4 مرحله ای آن نیز در مقام عمل اجرایی نشد.

در سال جاری نیز عنوان شده که مقرر است این سبد در 4 مرحله توزیع شود،وعده ای که امید است به سرنوشت سال گذشته دچار نشود.

 یکی از انتقادات مطروحه به نحوه اجرای این طرح باز می گردد،ظاهرا تعدادی از خانوارهای مشمول این طرح علیرغم اطلاع رسانی هایی که در این خصوص انجام شد،موفق به دریافت آن نشدند و همین موضوع مسبب دلخوری برخی از افراد تحت پوشش بهزستی و کمیته امداد شده است.

*حقوق کارگری 800 هزار تومانی مانع دریافت سبد غذایی شده است ؟

علی همت محمود نژاد،رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران در گفتگویی با رسانه ها عنوان می کند:سبد کالا به برخی از خانواده ها با داشتن 2 تا 3 معلول صرفا به دلیل برخورداری از دفترچه بیمه تامین اجتماعی و 800 هزار تومان ماهیانه دریافتی(حقوق کارگری)تعلق نگرفته است.

وی در اظهاراتی که بخش هایی از آن در روزنامه همشهری منتشر شده،عنوان کرده حتی خانواده های افراد دارای معلولیت که دارای یک پیکان یا پراید باشند،سبد کالای اقشار آسیب پذیر را دریافت نمی کنند.

موضوع مذکور با ریاست سازمان بهزیستی نیز در میان گذاشته شده که وی با تایید کاهش تعداد افراد دریافت کننده سبد غذایی در مقایسه با سال گذشته می گوید:بر اساس دستور العمل وزارت رفاه،افرادی که مستحقق بوده اند از این سبد غذایی برخوردار شده اند،که البته وی اینچنین عنوان داشته که موضوع از طریق سازمان تحت مدیریتی وی پیگیری خواهد شد.

امید آن می رود با اتخاذ تمهیداتی ویژه،شرایطی فراهم شود که دامنه هرچه بیشتری از خانواده ها واقشار آسیب پذیر مشمول دریافت این سبد غذایی شوند،سبدی که زندگی آنها را تغییر نخواهد داد و تنها مُسَکِنی است بر دردها و آلام آنها تا شاید چند صباحی را با دغدغه ای کمتر گذران کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
پدر من 75 سالشه بیمه هم نیست تحت پوشش کمیته انداد هم هست پس چرا سبد کالا تعلق نگرفته است؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
چه سبد کالایی که پیر مرد75ساله بدون بازنشستگی و بیمه و تحت پوشش کمیته امداد سبد کالا بهش تعلق نگرفته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۵
سبد کالا احتمالا با هدف جایگزینی یارانه انهم به افراد نیازمند مطرح شده اما با عدم موفقیت در حذف یارانه ها سبد کالا تاکنون خجالت زده نتوانسته خودرا کنار بکشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۳۰ تير ۱۳۹۵
من مستاجرم با4نفردرآمدی ندارم تصادف کردم ناقص شدم وسبدکالا به من ندادن
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۵
پدر زحمت کش من با یه حقوق ناچیز 800هزار تومنی سبد کالا بهش تعلق نمیگیره اون وقت صاحب کارش با داشتن سه کارخانه بهش تعلق گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۵
من خودم پسری 17 ساله معلول دارم تا حالا یکبار هم از این سبدها به ما داده نشده. اصلاً بهزیستی برای این معلول کاری انجام نداده یا چیزی واگذار نکرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۵
فقط سی هزار تومان است هر بار اعلام کردند موجودی ما سی هزار تومان بوده است که دو یا سه رغم کالا میشود این چه حمایتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۵
من بیمارتالاسمی هستم وازروی ناچاری کارمیکنم خواهرم هم تالاسمی داردولی تاالان هیچ سبدیاامکانات دولتی به ماتعلق نگرفته،اصلامگه امکانات رفاهی هم برای بیماران تالاسمی هست من که تاالان ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۵
اي بابا اينقدر آدم هست وضع مالي خوبي دارن ولي سبد بهشون ميرسه ما ديگه عادت كرديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
طرف تو شهر ما سه حلقه چاه آب و زمین زراعی داره سبد کالا گرفته از اون طرف یک زن تنها و بی سرپرست کالا نمیگیره
آخرین اخبار