مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: پلدشت رتبه نخست تولید هندوانه در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم تاروردی‌زاده اظهار کرد: شهرستان پلدشت در تولید هندوانه یکی از مهم‌ترین شهرهای تولید‌کننده این محصول در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به برداشت هندوانه در این شهرستان، تصریح کرد: سال گذشته از اراضی کشاورزی این شهرستان 8 هزار و 800 تن هندوانه برداشت شده است.

وی با بیان اینکه 920 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت محصول هندوانه اختصاص دارد، افزود: امسال بیش از چهار برابر نسبت به سال گذشته به زیر کشت این محصول اضافه شده است و در حدود 500 هکتار از مجموع این اراضی زیر کشت به صورت تلفیقی با ذرت کشت شده است .

این مسئول افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 36 هزار و 840 تن هندوانه از اراضی کشاورزی این منطقه برداشت شود.

وی با اشاره به میانگین تولید هندوانه در هر هکتار اراضی پلدشت، اعلام کرد: میانگین تولید هندوانه در اراضی کشاورزی این شهرستان 40 تن در هر هکتار است.

تاروردی‌زاده اضافه کرد: دشت یارآغلی و دشت آراز به دلیل حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی این مناطق بزرگترین کانون کشت هندوانه به شمار می‌رود که به کلیه شهرهای آذربایجان غربی و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت خاطر‌نشان کرد: مزایای کشت این محصول کشت تلفیقی با ذرت است که در این روش 35 درصد در آب مصرفی نسبت به آبیاری تحت فشار صرفه‌جویی می‌شود و تمام اراضی جالیزی این شهرستان به سیستم آبیاری نواری یا تیپ مجهز است.

تاروردی زاده در ادامه اضافه کرد: از ویژگی های بارز کشت این محصول، از سال 94 می توان به آبیاری میکرو (نوار تیپ) و کود دهی مکانیزه با ماشین آلات خاک ورزی اشاره کرد که این شیوه آبیاری نسبت به آبیاری بارانی 30% صرفه جویی در مصرف دارد و میزان نیاز آبی هر هکتار هندوانه با شیوه های مختلف آبیاری به روش غرقابی 12750 متر مکعب در آبیاری تحت فشار 7500 متر مکعب و در روش آبیاری میکرو 5500 متر مکعب تقلبل می یابد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تولید ، هندوانه ، پلدشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.