معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از بازنگری آیین نامه اردوها به منظور جلوگیری از حاشیه های آن خبر داد و گفت: جمع بندی نهایی در مهر 95 صورت می گیرد.

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آیین نامه اردوهای علمی دانشجویی گفت: یک دغدغه‌ مطرح شده از سوی برخی افراد، سفرهای آموزشی بعنوان بخشی از دروس دانشجویان است که با وجود تعیین استثناها در ضوابط اما حاشیه‌هایی در روند برگزاری این نوع اردوها رخ می دهد.

وی با بیان اینکه توصیه به تدوین آیین نامه‌ها به گونه ای است که جلوی برخی حاشیه‌ها گرفته شود، عنوان کرد: طی چندماه گذشته فعالیت روی بازنگری آیین نامه ها شروع شده که درنهایت با نظرات مشورتی دستگاه های مختلف نهایی می شود.

هاشمی افزود: تاکنون نظرات مربوط به وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها در این زمینه اخذ و جمع بندی شده و پیش بینی می کنیم این آیین نامه تا مهرماه امسال نهایی و برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه در دانشگاه ها اردوی مختلط برگزار نمی شود، تاکید کرد: زمانی که عنوان اردو مطرح می شود یعنی برگزاری سفرهای فرهنگی که در قالب بازدید از مکان های مختلف است و در این راستا هیچ دانشگاهی اجازه برگزاری اردو مختلط نمی دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین چندی پیش حجت الاسلام محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ابلاغ آیین نامه اردوهای دانشجویی به زودی خبر داد و گفت: در این آیین نامه شرایطی که باعث برگزاری اردوهای سالم وعلمی شود، تعیین و پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.