مؤسسات قرآنی استان چهارمحال و بختیاری از اول تا پانزدهم مردادماه می‌توانند برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، با اشاره به ضوابط و قوانین جدید صدور مجوز فعالیت مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت (ع) گفت: قبلاً مجوز فعالیت این مؤسسات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مجزا صادر می شد که با بررسی روند ثبت در هر ٢ دستگاه، ساز و کار ادغام آن تهیه و تنظیم شده است.

جواد کارگران افزود: از ٢ سال گذشته بحث ادغام ٢ اتحادیه و تمرکز در روند ثبت مؤسسات مطرح بود که سال گذشته با تشکیل هیأت رسیدگی بر امور مؤسسات قرآنی کشور، مقدمات صدور مجوز مؤسسات به صورت متمرکز فراهم شد.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد از سوی هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و نهایی شدن مقررات و آیین نامه های جدید، ثبت درخواست صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی به زودی آغاز می شود.

کارگران با بیان اینکه بیش از ٤٠٠ مؤسسه کشور در نوبت ثبت هستند، خاطرنشان کرد: کار ثبت مؤسسات طبق تاریخ های اعلام شده به مراکز استان ها آغاز شده است.

وی گفت: زمان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان چهارمحال و بختیاری، برای آن دسته از مؤسسات که تا کنون مجوز نگرفته اند، از اول تا پانزدهم مردادماه است که این تاریخ مربوط به ثبت درخواست مؤسسات جدید می باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.