عبدالسلام: فرستاده سازمان ملل به یمن خواسته‌های عربستان را اجرا می‌کند

رئیس هیئت انصارالله یمن تأکید کرد فرستاده سازمان ملل به این کشور خواسته‌های عربستان را اجرا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمد عبدالسلام،" رئیس هیئت انصارالله یمن در مذاکرات صلح کویت در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: ما تغییر روند مذاکراتی را که قبلا با آن توافق کرده بودیم قبول نمی‌کنیم. موضع "اسماعیل ولد الشیخ احمد،" فرستاده سازمان ملل به یمن با طرف مقابل مطابق است. وی از توافق‌های قبل و نتایجی که در پایان دور قبلی مذاکرات به ان دست یافتیم عقب‌نشینی کرد. عقب‌نشینی از توافق‌ها تحولی خطرناک است.

عبدالسلام گفت: طرق مقابل با قطعنامه 2216 شورای امنیت دنبال باج خواهی از جامعه جهانی است با اینکه می‌داند این قطعنامه قابل اجرا نیست. قطعنامه 2216 حتی به نفع طرف مقابل ما نیست؛طرفی که دنبال حل سیاسی بحران نیست.

وی افزود: مشکل مقامات کنونی این است که تصمیم گیری به دست خودشان نیست بلکه به دست عربستان است. طرق مقابل ما دنبال حل نظامی بحران یمن است. ما در تصمیم گیری مستقل عمل می‌کنیم و هیچ مشکلی هم با همکاری با دیگر طرف‌ها نداریم.

عبدالسلام تأکید کرد: فرستاده سازمان ملل به یمن خواسته‌های عربستان را اجرا می‌کند. ما توافق کردیم که سلاح سنگین به دست دولت باشد.

رئیس هیئت انصارالله گفت: ما هرگز اجازه عقب نشینی را نخواهیم داد چرا که این مسئله برای ما به معنای پاکسازی نژادی است. کسی که برای مذاکرات صلح زمان تعیین می‌کند دنبال به شکست کشاندن آن است. مذاکرات ما با هیئت ریاض نبود بلکه با جامعه بین الملل بود. ما نباید وقتمان را با نمایندگان عربستان در مذاکرات کویت تلف کنیم بلکه باید مستقیما با عربستانی‌ها وارد مذاکره شویم.

وی گفت: ما مشکلی نداریم که عربستان در حفظ امنیت یمن نقشی داشته باشد. ما تنها پس از 40 روز از آغاز جنگ به مرزهای عربستان رفتیم و این نشان دهنده حسن اهداف ماست. رفتن به ظهران در جنوب عربستان برای این کشور امتیاز محسوب نمی‌شود. آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند پیامی به ما بدهند باید از طریق عمانی‌ها این کار را بکنند.

عبدالسلام گفت: عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله قبلا مرا با هدف کاهش خفقان و پایان دادن به درگیری‌ها به عربستان فرستاد. عربستان دنبال راهکار سیاسی واضحی در یمن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار