نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان استفاده و به کارگیری علوم روز برای تبلیغ دین و ترویج معارف دینی را ضروری دانست و بر بهره گیری از فناوری های نوین برای نشر معارف دینی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: تا چند سال گذشته کسی جرأت نداشت یک جلد از کتاب الغدیر را به عربستان سعودی ببرد، اما با گسترش علوم امروز هر جوان حقیقت طلبی می تواند از طریق تلفن همراه و یا اینترنت در منزل خود همه کتاب ها را مطالعه کند.
وی که در گردهمایی ائمه جماعات غرب استان اصفهان سخن می گفت، مشقت و رنج مبلغان دینی در سال های گذشته را یادآور شد و گفت: در گذشته یک مبلغ برای ترویج اسلام سختی های بسیاری را تحمل می کرد تا بتواند پیام دین را به همه نقاط جهان برساند اما امروزه می تواند این هدف والا را حتی در منزل خود پیگیری و به نتیجه برساند.
آیت الله طباطبایی نژاد به آسیب های تکنولوژی و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر هر یک از نعمت های الهی حتی چشم و زبان در اختیار انسانی غیرعاقل قرار گیرد تبدیل به نقمت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سنت املا یا استدراج پرداخت و گفت: سنت استدراج شبیه عمل معلمی است که از دانش آموز خود نا امید شده و او را به حال خود رها می کند.
نماینده ولی فقه در استان، استدراج را دردناک ترین عذاب الهی دانست و افزود: مراقب باشید به سنت استدراج مبتلا نشوید که انتهای آن اخراج از دین خداست.
وی خطاب به ائمه جماعات و روحانیت گفت: پوشیدن لباس پیامبر (ص) و عزت و احترامی که در جامعه برای شما به واسطه روحانیت شما قائل هستند، نعمتی است که مبادا از شکر آن غافل شوید.
وی افزود: شکرگزاری شما باید عملی باشد لذا باید به شکرانه این نعمت، مساجدی را که مردم ساخته و مهیا کرده و در اختیار شما قرار داده اند به مراکز نشر معارف اهل بیت (ع) و مرکز هدایت جامعه تبدیل کنید.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برخی از ائمه جماعات در مساجد فقط به خواندن نماز اکتفا می کنند و از ظرفیت های بالقوه مساجد بهره ای نمی برند و این خود مصداق کفران نعمت است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.