مهم ترین اخبار اقتصادی سی ام تیر ماه؛

گرانترین قطعه پراید چند تمام می شود/انجماد 50 درصد از دارایی نظام بانکی/معاملات اجاره نامه ای کشور رشد داشت

عبور از پیک تابستانه با صرفه جویی 15 درصدی،رشد قراردادهای اجاره در سال 95 و انرژی های تجدید پذیر جایگزین انرژی فسیلی از مهم ترین خبرهای منتشر شده امروز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

انجماد 50 درصد از دارایی نظام بانکی
رییس کل بانک مرکزی گفت: توقعات و انتظارات مضاعف از نظام بانکی باعث شده که صورت های مالی تحلیل رفته‌ و پایه سرمایه بانک‌ها کاهش یافته و مطالبات‌ از دولت زیاد شده است در نتیجه 45 الی 50 درصد دارایی نظام بانکی منجمد شده است.

کارشناس اقتصادی گفت: عدم تصویب قانون استقلال بانک مرکزی باعث شد تا این بانک بعنوان بخشی از بدنه دولت بشمار آید و از آن به صندوق و قلک دولت یاد شود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت:پیش بینی می شود امسال حدود 15 الی 16 هزار تن میگو در مزارع تولید شود که این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش 50 درصدی همراه بوده است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در راستای فعالیت های علمی و مشاوره ای به شرکت های تابع وزارت نفت در حوزه ازدیاد برداشت، مخازن، چاه ها و به ویژه بر روی میدان مشترک با موسسه نفتی فرانسه توافق نامه همکاری امضا کردیم.

مجری طرح گندم گفت:وضعیت برداشت گندم تا به امروز نسبت به مشابه سال گذشته 23.2 درصد افزایش داشته است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات لبنی به بازارهای هدف در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

یک اقتصادان گفت : تنها راه پیشگیری از سقوط ارزش فرش ایران در بازار جهانی استفاده از تکنولوژی های روز وارتقای این صنعت است .

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی از راه اندازی سکوی C 19 پارس جنوبی و عملیات انتقال گاز آن به بخش خشکی و پالایشگاه خبرداد.

مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران از الکترونیکی شدن ارتباط گمرک با ۲۱ سازمان خبر داد.

معاون وزیر نیرو گفت: امیدواریم انرژی های تجدید پذیر تا سال های آینده جایگزین انرژی های فسیلی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران گفت: اگر در سطح ملی هر خانوار تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، احتمال هرگونه قطعی و افت فشار را به صفر می رسانند.

وزیر نیرو گفت: صادرات برق در هم جای دنیا مرسوم است و حتی گاهاً ارزیابی بیشتری نسبت به صنایع پتروشیمی خواهد داشت بنابراین ما صادرات را به طور جدی ادامه خواهیم داد.
رییس اتحادیه املاک گفت: در تیرماه سال 95 در معاملات اجاره نامه ای کشور رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته ایم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار