رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در راستای فعالیت های علمی و مشاوره ای به شرکت های تابع وزارت نفت در حوزه ازدیاد برداشت، مخازن، چاه ها و به ویژه بر روی میدان مشترک با موسسه نفتی فرانسه توافق نامه همکاری امضا کردیم.

پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه نفتی فرانسه توافق نامه همکاری امضا کردندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار داشت: در راستای همکاری های بین المللی با شرکت های  IFP فرانسه همکاری داشته ایم که بخشی از توافق نامه مربوط به مطالعات و فعالیت های علمی و مشاوره ای به شرکت های تابع وزارت نفت در حوزه ازدیاد برداشت، مخازن، چاه ها و به ویژه بر روی میدان مشترک یاد آوران خواهد بود و  در صنایع پایین دستی نیز موضوع شیرین سازی گاز مشکلات زیست محیطی و استخراج نفت و جلوگیری از آلودگی مطرح است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: یکی دیگر از فعالیت های مهمی که طی این توافق نامه صورت گرفت بحث مهم آموزش پرسنل است که با توجه به امکانات پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه آموزش کمک شایانی خواهد کرد؛ این توافق نامه با تبدیل شدن به قرارداد نهایی فاصله دارد و این قراردادها لزوماً شبیه به مدل جدید قراردادهای نفتی« IPC »نخواهد بود.

 دیدییر حسین رئیس موسسه نفتیIFP  در خصوص این توافق نامه اظهار داشت: باعث افتخار است که امروز اینجا حضور داشته باشیم تا یادداشت تفاهم بین ایران و فرانسه امضا شود؛ روابط بین این دو کشور قدمت طولانی ای دارد و ما توانسته ایم مشاوره و خدمات زیادی را طی سال های گذشته به صورت دو طرفه داشته باشیم و از همکاری مجدد با یکدیگر بسیار خرسندیم.

طالقانی مدیر پژوهشگاه شرکت ملی نفت نیز در این خصوص اظهار داشت
: پژوهشگاه صنعت نفت در توسعه فناورانه میادین نفتی در صنایع بالادست نقش مهمی را ایفا می کند که این همکاری می تواند قدم مثبتی در جهت تحقق این امر به ویژه توسعه صنایع زیر ساختی و تجهیزات باشد.

مدیر پژوهشگاه شرکت ملی نفت تاکید کرد: مجموعه شرکت نفت آمادگی هرگونه همکاری های این چنینی را داراست و حمایت خود را صراحتاً اعلام می دارد.

گفتنی است گروه IFP  در زمینه های انرژی، حمل و نقل و محیط زیست فعال بوده و  تحقیقات و نوآوری  بخش اصلی تمام فعالیت آن است.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، نفتی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار