کشور برای تولید اساسی نیاز به توجه در بخش کشاورزی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون اول رئیس جمهور گفت: دامنه عمل وسیع است و یکی از دغدغه هایی که وجود دارد عدم توجه به مسائل روستاها ،نبود شغل مناسب در کشاورزی و صنایع روستایی است که باعث مهاجرت روستاییان به شهر شده است و تا زمانی که این مسائل حل نشود پدیده ای جدید بوجود می آید و باید هزینه و وقت بیشتری را صرف کنیم.
اسحاق جهانگیری مسائل و آسیب های اجتماعی را به عنوان یکی از مشکلات کشور دانست و افزود: یکی از نقاط کلیدی در کشور مسئله حاشیه نشینی در شهرها و کلان شهر ها است.
وی با بیان اینکه ماندگاری در روستاها باید در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی تضمین شودتصریح کرد : ازسال 92 تا 94، رشد اقتصادی مناسب نبوده است ، که در بخش کشاورزی در سال 92، 6میلیون تن گندم به کشور وارد شده است به طوریکه در حال حاضر نیازی به واردات گندم نداریم
جهانگیری ادامه داد : کشاورزی در روستا ها اهمیت زیادی دارد اما دو خط قرمز وجود دارد که منابع آبی ما جزء کشور های خشک و نیمه خشک است و باید از آب کشور محافظت کنیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در سال 92 ، 40 هزار هکتار زه کشی و در سال 94 85 هزار هکتار زه کشی صورت گرفت افزود: برای امسال 250 هزار هکتار طرح آبیاری نوین پیش بینی شده که با اعتبار 500 میلیون دلار در حال تصویب است.
وی تاکید کرد در بخش دانه های روغنی ،یکی از وابسته ترین بخش های صنایع غذایی به خارج هستیم و امیدواریم کارخانه هایی از این دست افزایش یابد.
جهانگیری تصریح کرد یکی از سیاست های سال 95 حمایت،کمک و ایجاد واحد های متوسط است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.