پوتین خواستار اخراج موقت مقامات ورزشی شد

در پی انتشار پرونده جنجالی ورزشکاران روسیه پوتین خواستار برکناری موقت مسئولان ورزشی این کشور شد.

پوتین خواستار اخراج موقت مقامات ورزشی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از انتشار گزارش مک لارن نماینده آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در خصوص رسوایی‌های اخیر روس‌ها در المپیک زمستانی سوچی،ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار برکناری موقت مسولان و مقامات ورزشی که در این جریان دخیل بودند،شد.

شخص اول روسیه همچنین پیگیری و بررسی این پرونده را در اسرع وقت خواست.

وی در بیانیه ای اعلام کرد مقامات دخیل در این گزارش آژانس تا تکمیل تحقیقات به حالت تعلیق قرار خواهند گرفت.اما به منظور تصمیم گیری نهایی باید مدارک از سوی آژانس تکمیل تا بر اساس آن مطابق با قانون اعمال مجازات شود.

پوتین اشاره مستقیم به تعلیق موقت شخص خاصی نکرده است این در حالی است که در گزارش آژانس مبارزه با دوپینگ،به اسامی یوری ناگورنیخ معاون وزیر ورزش روسیه و ایرنا رودیونوف و رئیس برنامه های تحقیقات پزشکی و دارویی کمیته المپیک اشاره شده است.

بنا براین گزارش ،مک لارن اتهامات علیه روسیه و دستکاری در نتایج حاصل از تست دوپینگ در بازی های المپیک 2014 سوچی را تایید کرد.

در گزارش اعلام شده که آزمایشگاه مسکو با کمک دولت نتایج مثبت تست دوپینگ ورزشکاران را پنهان کرده.

مک لارن تاکید کرد ویتالی موتکو وزیر ورزش در جریان همه این پنهان کاری ها بوده ولی اینکه هنوز در سمتش باقی است جای سوال است!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۲۰:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۵
بازی آمریکاییها ، نه در مسابقه ورزشی ، بلکه در سیاست نادرست می درخشد....
آخرین اخبار