وزیر خارجه روسیه گفت عملیات کشورش در سوریه علیه تروریست ها ادامه می یابد و حوادث ترکیه تاثیری بر آن ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگئی لاوروف در جمع خبرنگاران گفت: مساله مربوط به وضعیت پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه و تاثیر آن بر عملیات ضدتروریستی در سوریه را باید از آمریکا که در راس ائتلافی به مبارزه با تروریست ها می پردازد، سوال کرد.

بنا به اعلام ایتارتاس، وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: فعالیت نیروی هوافضای روسیه در سوریه مطابق با توافقنامه دوجانبه با این کشور و بنا به درخواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه انجام می گیرد.

وی افزود: از نقطه نظر اجرای این توافقنامه میان روسیه و سوریه هیچ گونه مساله ای وجود ندارد.
آمریکا و متحدانش در پایگاه اینجرلیک در ترکیه هواپیماهای نظامی خود را مستقر کرده و از آن برای اجرای عملیات علیه گروه تروریستی داعش استفاده می کنند.

در روزهای اخیر به دنبال وقوع کودتای نافرجام در ترکیه، آنکارا موانعی را در استفاده آمریکا از پایگاه اینجرلیک ایجاد کرد و به همین دلیل فعالیت این پایگاه هوایی روز شنبه به مدت یک شبانه روز مختل شد.

وزیر خارجه روسیه گفت: در رابطه با فعالیت پایگاه اینجرلیک هر مساله ای که بروز می کند باید در چارچوب فعالیت ائتلاف تحت رهبری آمریکا که ترکیه نیز در آن عضویت دارد، بررسی کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که روسیه از ترکیه دعوت می کند تمام مسائل موجود (در رابطه با کودتای نافرجام) را از راه قانونی حل و فصل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار